איך לעבור את מבחן ה ISTQB?

עודכן לאחרונה: 23 אוגוסט, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

10 טיפים – איך לעבור את מבחן ההסמכה ISTQB בניסיון הראשון שלך?

צוות Real Time Group אסף עבורכם כמה טיפים מפי המומחים שלנו שיעזרו לכם לעבור את מבחן ההסמכה שבסוף לימודי QA.

מבחן ISTQB הוא אחד המבחנים הכי נפוצים ומוכרים שכדאי לעשות כדי להיות מוכרים כבודקי תוכנה מקצועיים. חלק גדול מהארגונים דורשים זאת כתנאי סף לעובדים שלהם אך ברוב המקומות אין היא תנאי הכרחי למציאת עבודה.
התעודה חשובה והיא מקובלת בלמעלה מ-50 מדינות. במקומות כמו צה"ל, משטרת ישראל, במוסדות מדינה ובחברות מובילות כמו Intel, Amdocs ו- Applied מעודדים את העובדים לגשת לבחינה ואפילו ממנים להם את הקורס או חלק ממנו.

לא מדובר במבחן קשה במיוחד אך לעיתים אנשים מזלזלים בחשיבות שלו וברמת הקושי שלו ואז לא לומדים מספיק וכתוצאה מכך נכשלים במבחן.
בקורס QA שלנו אנו מלמדים את כל הנושאים הרלוונטיים לתחום ומכסים כל חלק הנדרש כדי לעבור את המבחן.

הטיפים שאספנו עבורכם נועדו לעזור לכם להתכונן ל מבחן הסמכת ISTQB בצורה הטובה ביותר כדי שתעברו אותו במכה הראשונה:

1. עברו על כל הסילבוס של ISTQB ולימדו כל חלק בו.

הכנו עבורכם סקירה של סילבוס ISTQB, אתה מוזמנים להיכנס לקרוא. בסקירה אנחנו עוברים על כל המושגים הרלוונטים שיעזרו לכם להבין יותר טוב ובקלות מה מצופה מכם לדעת.

2. שאלות לדוגמה.

לאחר שעברתם על כל הסילבוס תתחילו לפתור שאלות לדוגמה המכסות נושאים ממנו. גם לזה דאגנו וארגנו לכם עמוד עם מספר שאלות ותרגילים לדוגמה שיכולים להופיע במבחן. פתירת שאלות לדוגמה יעזרו לכם להבין את מבנה ואופי השאלות ואת הרעיון הכללי של המבחן ושל הנושאים העיקריים שעשויים להופיע בו.

3. למצוא את הנושאים שאתה חלש בהם.

כשאתם עוברים על הסילבוס, ערכו לכם בצד רשימה של נושאים שאתם פחות חזקים בהם ושבהם אתם זקוקים לחיזוק. אם תחזרו לסעיף הקודם תגלו שגם שם תוכלו לעלות של נושאים שאתם פחות בקיאים בהם והתמודדות עם שאלות מהנושאים הללו יעזרו לחזק את זה אצלכם.

4. עברו על הסילבוס שנית.

לאחר שפתרתם מספר שאלות והתחזקתם בנקודות החלשות שלכם עכשיו הזמן לעבור על הסילבוס שנית. זה חשוב מאוד! זה יעזור לכם להבין את הנושאים ואת הטרמינולוגיה בצורה טובה יותר. זה ייתן לכם מושג טוב יותר לגבי השוני בין הנושאים וכיצד הם מתאימים כשמסתכלים על התמונה הרחבה.

5. רשימת מושגים והגדרות.

תוך המעבר השני על הסילבוס רשום לך רשימה של מושגים עיקריים והגדרות חשובות שבדרך כלל שואלים עליהם במבחן.

6. נושאים שיש לשים לב אליהם במיוחד.

שימו לב לנושאים כמו Black Box Testing ,White Box Testing, בניית תכנית בדיקה (Test Plan) וסוגי בדיקות.

7. מבחן לדוגמה בזמן קצוב.

המרצה המומחה שלנו בקורס בדיקות תוכנה, קובי יונסי, הכין עבורכם מבחן לדוגמה. קחו את המבחן, שבו בחדר שקט, ללא הפרעות, ונסו לתפור אותו בזמן הקצוב שיהיה לכם במבחן האמיתי. המבחן מורכב מ-40 שאלות והזמן הנתון הוא שעה ורבע בלבד – 75 דק'. זה אומר שיש לכם בערך 2 דק לפתור כל שאלה. שיהיה בהצלחה!

רק תזכורת קטנה: אל תשכחו שהמבחן לדוגמה שאתם פותרים הוא רק דוגמה ויש סיכויים טובים שהשאלות הללו לא יופיעו במבחן עצמו. לכן אתם צריכים ללמוד את כל הנושאים הרשומים בסילבוס.

8. לקרוא את התשובות האפשריות היטב.

המבחן נעשה בצורה של שאלות אמריקאיות, כלומר שאלות עם מספר אפשרויות לתשובות שרק אחת מהן היא נכונה. המבחן בנוי בצורה שנועדה לבלבל אתכם והתשובות האפשריות נראות כולן דומות אחת לשניה. קראו את התשובות בתשומת לב גבוהה לפני שאתם עונים.

9. קרא את השאלה כמה פעמים ושים לב למילים המקשרות.

זה ברור מאליו שכדאי לקרוא את השאלה כמה פעמים, הטריק הוא לנסות לעלות על המקומות שבהם אפשר ליפול בגלל חוסר תשומת לב למשל במילים מקשרות כמו: ו, ללא, כל וכדומה.

10. בדוק את עצמך.

לאחר שפתרת את המבחן לדוגמה בדוק אותו. עליך לענות נכונה על 26 שאלות לפחות כדי לעבור את המבחן.

אחרי שעברת על הסילבוס פעמיים, ופתרת הרבה שאלות וכמה מבחנים לדוגמה בזמן קצוב אנחנו מאמינים שאתה מסוגל לעבור את מבחן הסמכת ISTQB במכה הראשונה!

שיהיה המון בהצלחה!!!
צוות Real Time College


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group