מה זה לינוקס?

עודכן לאחרונה: 17 אוגוסט, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

מערכת הפעלה לינוקס

כדי להסביר מה זה Linux, אפשר להביט אל המערכת המתחרה Windows ולהבין שזו מערכת הפעלה שמחברת את המשתמש במערכות מחשב לחומרה שמרכיבה את המחשב, באמצעות העברת פקודות לינוקס דרך ממשק תוכנות היישומים (API) לליבה (Kernel).

מערכת ההפעלה המופלאה הזאת משמשת למגוון רחב של מערכות, אך קודם כדאי לציין שהזיכרון נחלק לשניים:

  1. user space – המקום שבו תהליכים רגילים מתבצעים (בתרשים מטה מופיע בצהוב) - כמו שימושי דסקטופ (Ubuntu) למיניהם, עריכת קבצים והפעלת תוכנות – והתפקיד של ה Kernel הוא לנהל את האפליקציות כך שלא יפריעו אחת לשנייה. השימושים הכי פשוטים הם מחשבים אישיים ופלאפונים מבוססי לינוקס.
  2. kernel space – מאפשר תכנות ליבת מערכת ההפעלה (בתרשים מטה מופיע בכחול) כמו הגדרת דרייברים, או שינוי דפוסי התנהגות לינוקס לדוגמה, זיהוי חומרה חדשה והפעלתה. כאן מגיעות לידי ביטוי יכולות HPC (High Performance Computing) בעלות Tera זיכרון RAM ומאות ליבות העובדות בסנכרון מלא, לדוגמה שרתי Amazon.

לשם השוואה, Windows אינה מאפשרת תכנות של ה Kernel ולכן המשתמש מוגבל לארגז הכלים שהמשתמש קנה עם המערכת. למעשה, הגמישות בתכנות של לינוקס מאפשרת לכל אחד להתאים פתרונות מיטביים לצרכים שלו.

לדוגמה, מזגנן חכם - קיימת מערכת מחשב שקולטת טמפרטורה מהסביבה באמצעות חיישנים ומעבירה הנחייה למזגן לחמם / לקרר בהתאם. גם טלוויזיה חכמה משתמשת במערכת ששולטת בבהירות של המסך באמצעות חיישנים שקולטים עוצמות אור ומתאימה את הבהירות בהתאם.

מערכת ההפעלה גמישה וניתן להוסיף פיצ'רים נוספים דרך ה- kernel space כמו מצלמה ואופציית תקשורת מרחוק.

מה זה לינוקס

Linux היא מערכת קוד פתוח המאפשרת שימוש חופשי וללא תשלום לכל משתמש. מאחר והיא מערכת הפעלה מהירה, זולה ויעילה, היא הבחירה הראשונה לתפעול שרתים ברשת, ובשנת 2019 96% מתוך מיליארד השרתים המובילים בעולם השתמשו בה.

למשל, Facebook משתמשת ב Linux לכל השרתים שלה ונהנית מעליונות ומיציבות, למרות המידע העצום שעובר דרכה. אותם שרתים משמשים את תעשיות התקשורת, רפואה, בטחון פיננסים ועוד, מה שהופך את תפקידי אנשי מערכות הלינוקס למבוקשים ביותר. אבל לא רק הם

מה אפשר לעשות עם לינוקס?

יידע במערכת Linux הוא יתרון חשוב (ובתפקידים רבים גם הכרחי) בארגז הכלים של אנשי הייטק רבים בתפקידי Web Development, Real Time, Machine Learning, DevOps ו QA ולכן קורס לינוקס למתחילים הוא חלק מהסילבוס של כל אחד ממסלולי הלימודים שלנו ובמסלולי Embedded משלבים גם קורס Linux Admin.

אם תרצו לדעת איך קורס הלינוקס ישדרג את התפקיד הבא שלכם, או להצטרף לאחד ממסלולי הקריירה שמשתמשים ב Linux, אנחנו מזמינים אותך להשאיר פרטים בטופס לקבלת ייעוץ, או פשוט התקשרו למוקד המידע ורישום 077-7067057 ואנחנו נשמח לסייע.

פיתוח קריירה בהייטק עם קורס Linux Admin

קורס לינוקס מקיף ומעשי כולל לימודי Linux Admin ובנוסף לימודי Bash Scripting. תכנית הלימודים מקיפה ופרקטית אשר נותנת דגש רב לביצוע תרגול וצבירת ניסיון מעשי ובסופו הסטודנטים יוכלו לבצע קשת רחבה של פעולות לפי צורך המוצר או הפרויקט. בין יתר הנושאים, נלמד מה זה לינוקס, איך מתקינים לינוקס, פקודות לינוקס, מבנה הקבצים במערכת, גרפיקה, ניהול הרשאות ומשתמשים, אבטחה ועוד.

בחלק השני של הלימודים ששייך לנושא Bash Scripting נלמד על איך ללמוד Shell Script, פקודות, פילטרים, מה זה processes ולמה הם דרושים לעבודה, Loop in shell ועוד. כל נושאים אלו ורבים נוספים יכינו את אנשי הלינוקס לביצוע הרבה משימות ברמה הנדרשת בתעשייה, כך שיוכלו להתחיל או לקבל דחיפה גדולה לידע המקצועי ולקריירה.

לינוקס למתקדמים

למי שכבר מתמצא ברמה הבסיסית, אנו ממליצים לבדוק את הקורסים למתקדמים כמו Embedded Linux Programming ו- Linux Kernel and Device Drivers. קורסים אלו הם חלק ממסלולי Embedded Linux ו- Real Time Embedded Linux. תחומים אלו הם בין המבוקשים ביותר בתעשייה ולרוב דורשים יידע וניסיון כתנאי סף.

מי אנחנו?

Real Time Group עוסקת מעל לעשור בהכשרות להייטק, פיתוח פרוייקטים ושירותי מיקור חוץ.

הקבוצה הינה מרכז פתרונות תוכנה חדשני ודינמי, המתמחה בפיתוח תוכנה, פיתוח מערכות RT, מתן פתרונות DevOps, אינטגרציה ו- QA ועוד.

המפתח שלך להצלחה

תכניות הלימודים משלבות את המשאבים של Real Time Group בחטיבות המכללה, המו"פ וההשמה כדי להקנות לך את הידע המעשי, הניסיון ופתיחת הדלתות בתעשייה שיעניקו לך את היתרון החשוב במציאת המשרה הרצויה ופיתוח קריירה בהייטק. בסיכומו של דבר, אנחנו מלווים אותך מהצעד הראשון ועד לתפקיד הראשון שלך בקריירה בתחום ההייטק וההצלחה שלך היא ההצלחה שלנו.

 
מסלולי הכשרה למקצועות הייטק הכי מבוקשים כיום:

קורס הייטק ממוקד


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group