8 בעיות נפוצות של מתכנת מתחיל

עודכן לאחרונה: 24 אוקטובר, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

בעיות של מתכנת מתחיל בפיתוח תוכנה

כשמתכנת מתחיל נתקל בבעיות לא מפליא שהמחשבות שעוברות לו בראש באותו רגע הן איך מישהו הצליח אי פעם לכתוב תוכנה? העובדה היא שכנראה גם מי שכיום הוא מתכנת מצליח חשב את אותו הדבר כשהיה בתחילת דרכו. ננסה למפות את הבעיות העיקריות בתהליך ולפתור אותם:

 

אי הבנת חווית המשתמש UX

כשאתה מתחיל לכתוב תוכנה עליך להבין שמרכזיות המשתמש אינה רשות אלא חובה!

אך כדי לממש עיקרון זה עליך להבין את המשתמש ומה הוא צריך או לחלופין מה אתה רוצה שהמשתמש יעשה.

הבעיה האמיתית היא שרק לעתים נדירות יוצא למתכנתים באמת להכיר את המשתמשים, ובדרך כלל צרכי המשתמש יהיו שונים מהצרכים של צוות הפיתוח שאתם עובדים איתו. לפיכך, השימוש בתוכנה יהיה שונה מהדרך שתוכננה להיות בשימוש מלכתחילה.

הפתרון האפשרי יכול להיות לנסות לאתר משתמשים פוטנציאלים, אלו שידעו לומר לך אילו משימות הם היו רוצים שהתוכנה תעשה, אבל לא מה המאפיינים שלה. זה התפקיד שלך! לכן נמליץ לך לדבר עם אנשים שיש להם גישה ישירה למשתמשים - דרך המומחים של החברה לחוויית משתמש או מעצבי המוצרים שמבינים בחוויית משתמשים. התובנות והניסיון שלהם יכולים לתת לך הוראות ורעיונות לקוד.

ערוך בדיקות תוכנה QA - כן, כן אנחנו מתכוונים לבדיקות QA. אם אתה באמת רוצה לדעת מה המשתמשים שלך חושבים על המוצר, בדוק ובחן אותו מראש. כפי שחברות מצליחות משחררות גרסאות בטא כדי לבחון את המוצרים שלהם לפני המוצר הסופי, גם אתה יכול לבחון גרסת בטא של התוכנה שלך, וכך כשתגיע למוצר הסופי הוא יהיה נטול באגים וממוקד קהל מטרה. למד על כך עוד בקורס QA שלנו!

להישאר מעודכנים בטכנולוגיות חדשות

פלטפורמות עבודה חדשות, כלים וספריות, כל אלו יכולים להפוך "לחדשות של אתמול" מהר מאוד ולפתע תמצא גרסאות עדכון חדשות. בעקרון עדכון גרסאות זה דבר טוב וחיובי כי לרוב הן יעילות יותר ואמורות להפוך את העבודה שלך לקלה יותר, אך עליך גם להתרגל אליהם במהירות. לפעמים אתה עלול למצוא את עצמך מסתבך עם עדכון גרסה חדש כאילו התחלת מההתחלה.

הפתרון - קח לעצמך את הזמן ללמוד מערכות חדשות - נכון שיום העבודה שלך הוא לא אינסופי (למרות שלפעמים זה נראה כך), ובטח שאין לך זמן מיותר, אבל לפעמים להקדיש 20 דק' ביום ללמידה של עדכון שיכול להקל על העבודה שלך יכול לעשות את כל ההבדל.
השאר מעודכן בטרנדים החדשים - למידה של שפות תכנות חדשות יכולה רק לעזור לך ולשפר את הטכניקות שלך ולהפוך אותך לעובד יותר טוב בשביל המנהלים שלך. זה גם יעזור לך להפוך את העבודה ליותר קלילה ומעניינת.

*לשם כך יצרנו קורסים שונים שאתה מוזמן להתרשם מהם. לדוגמא קורס Python

תקשורת

כמתכנת חדש אתה בטח לא ממש מכיר את חבריך לעבודה. ואם אתה לא מכיר את הצוות שאתה עובד איתו אתה בטח מהסס לפנות אליהם ולדבר איתם על כל דבר, החל מדברים הקשורים לקוד ועד הרעיונות למוצר הסופי.

לעתים אתה נתקל בבעיה בזמן הפיתוח שיכולה להיפתר בקלות אם היית שואל את אחד מחברי הצוות שלך...

הפתרון הוא, כמובן, שפר את כישורי התקשורת שלך על ידי שתי הנקודות הללו:

  • תיזום תקשורת - אל תתקשר רק כשאתה צריך עזרה, תיצור תקשורת בנושאים שונים. אל תפחד לשאול אותם שאלות - מקצועיות ואישיות - כדי להתחבר אליהם. תהיה פתוח לאנשים אחרים.
  • תהיה עקבי - לעתים מה שאתה רוצה לומר עשוי להיות לא מובן, וזה יוצר בעיות בתקשורת עם חברי הצוות שלך. נסה לשים לב לכך, לחדד את דבריך ולהיות עקבי.

"איומים בטחוניים"

מידע הוא מצרך חשוב, ויש כאלה שמוכנים לשלם על כך הרבה כסף, כולל המתחרה של החברה שלך או של הלקוח. הלקוחות שלך סומכים עליך שתשמור על המידע שלהם בטוח מפני המתחרים.

לצערנו, מתכנתים מתחילים מתעלמים מפריצות בטיחות שעלולות להיות בקוד ולא מבינים עד כמה נושא זה חשוב עד שזה מאוחר מדי.

כמתכנת חדש אתה עלול להתמקד בלספק קוד נקי מבאגים וטעויות ולא לבדוק האם הוא מאובטח מפני פריצות.

הפתרון שאנו יכולים להציע הוא שאתה לא יכול למנוע מאחרים לנסות לפרוץ לך לתוך הקוד, אבל אתה יכול לנסות לעשות את זה קשה יותר בצורה כזו:

השתמש בפרמטרים ושאילתות שונים במסדי הנתונים - כדי למנוע פריצה אל מסדי הנתונים SQL שלך השתמש בשאילתות שונות בשפה בה אתה כותב. למד על כך עוד בקורס SQL מסדי נתונים שלנו.

שמור על סביבת עבודה בטוחה - פשוט כך, צא מכל תוכנה שסיימת להשתמש בה  - LOG OFF.

תכנון מוקדם של הקוד

אתה רוצה לעשות רושם טוב בתור מתכנת מתחיל ולכן יכול להיות לעתים שאתה ממהר מדי עם הקוד ומתכנן להתמודד עם הבעיות אחר כך. קחו בחשבון שיכול להיות שהקוד שלך נראה לך הגיוני ומסודר בראש בלבד, אך כשאתם כותבים אותו ומוציאים אותו לפועל הוא הופך להיות משהו שונה לחלוטין ממה שהתכוונת מראש.

הפתרון - זמן שהוקדש לכתיבת קוד שלא תוכנן מראש הוא זמן מבוזבז. הנה כמה טיפים להפיכת הרעיון לקוד:

התחל עם רעיון - כל מתכנת מתחיל עם רעיון, העלה אותו על כתב ותמשיך משם.

צור תצורה כללית של הרעיון כדי לעלות על בעיות - תחשוב על זה כמו על מפה כללית לתוצר הסופי. התחל עם הבעיות שהתוכנה שלך תטפל בהם. כתוב אותם על דף וחלק אותם לתתי נושאים.

פתרונות - אחרי שהבעיות פרוסות לפניך יהיה לך קל יותר למצוא להם פתרונות.

היה סבלני

סיימת לימודים, הגשת פרויקט גמר והתחלת לעבוד. בין המשימות הראשונות נמצאה זו שלוקחת לך כבר מספר ימים... תחושת האכזבה עשויה לעכב אותך מביצוע המשימה במלואה, לרצות לקצר תהליכים ובכך לפגוע בתוצר מבלי לשים לב לכך.

מתכנתים מנוסים מציעים לא לבנות ציפיות גדולות מידי על ההתחלה. יש סיבה לכך שאתה junior וזה בסדר גמור. צבור ניסיון בלמידה מטעויות, הקשבה לטיפים של מנוסים ממך וכמובן סבלנות. זה יגיע בסופו של דבר. וטיפ נוסף מאיתנו-ראה את התוצאה הסופית, היא תקרה.

קוד מבולגן

 

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

M. Golding

אין ספק שיש הרבה דרכים לרשום קוד. הדרך שלך נוחה לך, אתה מבין את מה שתכנת ולכן הוא יעיל. עם זאת, דברים כמו ליצור רווחים גדולים מידי, שמות משתנים שלא מתאימים לפונקציונאליות שלהם או מחסור בתגובות יכולים להקשות על האדם הבא בעבודתו עם הקבצים שכתבת.

הפתרון לכך יכול להיות הפתרון שנתנו בסעיף 3- תקשורת טובה עם הקולגות לך גם תשפר את ביצועיך עם הזמן, וגם תאפשר לך להבין מה הסגנון שבו נכתב קוד.

אנו מציעים פתרון נוסף. קח את הזמן ושב לקרוא את מה שכתבת. האם הקוד ברור? האם קל להבין אותו? האם סידרת את הקוד בראש לפני שהתחלת לכתוב אותו? אם התשובה היא לא, אז ברור שיש צורך בשינוי מסוים.

ולבסוף- אין גיבוי לעבודה שלך

דמיין לעצמך סיטואציה: עמלת על הקוד מהבוקר. לעיתים מספר ימים. לפתע הפסקת חשמל והמחשב נכבה, ואתה לא הספקת לשמור כלום. או לחלופין המחשב קרס ואין אפשרות להוציא דבר...

מדובר באחת מהטעויות הנפוצות ביותר של מתכנתים בתחילת דרכם, והיא לשכוח (או להימנע לחלוטין) מגיבוי העבודה שלך, והפתרון לכך הוא לתרגל גיבוי בצורה אוטומטית תוך כדי עבודה באמצעות מגוון כלי הגיבוי הנתונים לרשותך. לדוגמה GitHub או Gitlab.

 


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group