יתרונות במערכת ההפעלה לינוקס

עודכן לאחרונה: 24 אוקטובר, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

לינוקס היא מערכת קוד פתוח

אחד היתרונות המרכזיים של לינוקס הוא, שמדובר במערכת קוד פתוח אשר הקוד שלה זמין למי שרוצה לראות איך מערכת ההפעלה כתובה, ללמוד ולבצע שיפורים ולהיכנס לדיונים בנושא במגוון הפורומים הרלוונטיים.

העובדה זו גם תורמת ליעילות המערכת והאבטחה שלה כי גורמים רבים מובילים בעולם התוכנה בעולם בודקים את איכות הקוד והמבנה של המערכת ומבצעים תיקונים מידי גרסה חדשה.

לעיתים קרובות שתי המערכות מבצעות עדכון גרסה כאשר בלינוקס המשימה מתבצעת בצורה הרבה יותר מהירה ויעילה ולעיתים לא צריך אפילו לאתחל את המערכת בצורה מידית.

אבטחה של מערכת לינוקס

Windows פגיעה למגוון רחב של וירוסים, מומלץ מאוד למשתמשים אלו להוריד תוכנה של אנטי וירוס שבדרך כלל תדרוש גם תשלום.
לעומת זאת Linux נחשבת לבטוחה הרבה יותר למשתמש וגם אם אין ביטחון של 100% כנגד וירוסים, פריצות, גניבת מידע וכו לינוקס נחשבת לבטוחה הרבה יותר.

פרטיות של מערכת Linux

פרטיות הינה עוד סעיף שבו לינוקס מובילה בצורה משמעותית, ישנן ביקורות רבות על מיקרוסופט על כך שהם אוספים מידע על המשתמשים שלהם ועל אופי הפעילות שלהם כאשר מצד שני מערכת ההפעלה לינוקס שומרת על פרטיות המשתמשים שלה בצורה הרבה יותר משמעותית.

בנוסף לכך, ברמת המשתמשים הנוספים בשרת או במערכת ההפעלה ניתן להוריד כלים נוספים אשר יגבירו את אבטחת המשתמש לפי הצורך.
במערכת הפעלה לינוקס יש גם שליטה מלאה ובצורה קלה יחסית מתן הרשאות למשתמשים לפי צורך וכך ניתן למנוע ממשתמשים מסוימים גישה לתיקיות, מסמכים או יכולת לבצע פעולות במערכת.

 

תמיכה על מערכת לינוקס

אחד היתרונות הגדולים של כל מערכת אשר בנויה בצורה של קוד פתוח היא הקהילה המפותחת אשר יכולה לתת מענה כמעט לכל המקרים והבעיות שאנו נתקלים בהם במהלך השימוש שלנו בתוכנה.
הכוונה היא למגוון רחב של פורומים ואתרים שבהם נמצאים המון משתמשים של לינוקס וחלקם גם בעל ידע עצום בקוד עצמו של מערכת ההפעלה. סביר להניח שכל בעיה או שאלה שיש לגבי תפעול מערכת לינוקס תמצא מענה באחד מהאתרים הללו.

סיכום - לינוקס מערכת הפעלה

ללינוקס יש יתרונות מאוד גדולים ובנוסף לכך גם מגוון רחב של שימושים בתעשייה. אם אתם מעוניינים קריירה בהייטק זו התמחות שבוודאי כדאי שתהיה לכם בסל הכלים, מגוון רחב של חברות הייטק בהמון תפקידים מגוונים משתמשים בלינוקס.

ידע במערכת הפעלה זו יכול להוות קרש קפיצה משמעותי לקריירה שלכם, ולכן ניתן למצוא במכללה שלנו קורסי לינוקס מגוונים, כגון קורס Linux Fundamentals (קורס לינוקס למתחילים) וקורס Embedded Linux, המהווה קורס במסלול Real Time.


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group