שימושים נפוצים לשפת פייטון

עודכן לאחרונה: 20 אוקטובר, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

לימוד שפת פייתון – יתרונות מרכזיים

במידה ואתם מתעניינים בשפת בלימוד שפת Python או נמצאים כרגע בעיצומו של קורס פייתון בטוח ששאלתם את עצמכם את השאלה הבאה. מה בדיוק אני יכול לעשות בתכנות בשפת פייתון?

ברחבי האינטרנט ניתן למצוא מגוון רחב של מידע כגון: מדריך Python , פורומים פעילים, תרגילים ופתרונות לפיתוחים שונים, כולם מדברים על כך שפייתון בנויה בקוד פתוח ומדובר בשפה יחסית קלה ללימוד בנוסף יש לה מגוון ספריות עם קוד מוכן אשר עוזרות להתבסס על הספרייה לפי צורך המפתח וזה עוזר רבות בתהליך, בנוסף לכך Python תומכת בפיתוח Object oriented וכו'.

השאלה היא מה מעבר למאפייני התוכנה?
אנו רוצים במאמר זה לנתח מספר שימושים מרכזיים לשפה ולראות מה עושים בפועל מתכנתי Python, בשביל שתדעו מדוע ואיך לימוד השפה יכול לשמש אתכם לעבודה בחברות הייטק מובילות או כעצמאים בסיום הלימודים.

אז בואו נעשה סדר ונראה מה ניתן לעשות עם שפת תכנות Python כדי שתוכלו כבר מתחילת הדרך להבין ולתכנן וללמוד את השפה בהתאם לצרכים שלהם. בואו נתחיל!

1. פיתוח ווב בשפת פייתון

Web framework פופולרים בנויים בשפת פייתון, הפלטפורמות האלו פותחו לטובת צד השרת של האתרים ולמעשה עוזרות בתפעול האתר מאחורי הקלעים, אתרים גדולים יעבדו בעזרת פלטפורמות מסוג זה וכך תהיה הפרדה בין צד השרת של האתר לצד לקוח, זאת בנוסף ליתרונות נוספים כמו אפקטיביות, שימוש חוזר בקוד, ספריות הרחבה, אבטחה ועוד.

אז איך פייתון נכנסת לתמונה?
לדוגמא פלטפורמה פופולרית בשם Django בנויה בעזרת פייתון וכפועל יוצא למתכנת עם הידע הרלוונטי יכול לתפעל ולשכלל את המערכת לפי צרכי החברה או המוצר שעליהם הוא עובד

2. AI – Machine Learning

תחום הבינה המלאכותית נכנס בצורה יותר ויותר עמוקה לחיי היום יום, בתחום זה המתכנת לרוב מייצר קוד אשר "עוזר" למחשב ללמוד ולהסיק מסקנות, לזהות ולשנות את פעלות המוצר בהתאם לתכתיבים שחוזרים על עצמם.

בעקבות הפופולריות של תחום הבינה המלאכותית ישנם תקציבים רבים שקשורים לתחום וחברות רבות בתעשייה מפתחות מוצרים בהתאם וכך גם עולה הדרישה לעובדים מיומנים בתחום. זוהי נישה מאוד מעניינת עם עתיד ורוד והרבה אפשרויות התפתחות מקצועית בעתיד.

שפת פייתון משמשת בין היתר ליצירת תוכנות מסוג זה, והרבה מכך בעזרת ספריות ייעודיות שפותחו לטובת תחום הבינה המלאכותית אשר עוזרות למפתח בעבודתו.
במידה ותחום הבינה המלאכותית מעניין אתכם תוכלו לקרוא עוד בנושא ולהבין שפייתון משמשת שחקן מאוד מרכזי בכל נושא פיתוח קוד לטובת תחום זה.

3. Data analysis

בדומה לבינה המלאכותית גם ניתוח המידע הוא תחום חזק מאוד בימים אלו, חברות, ממשלות ועיריות מתמודדות עם כמויות עצומות של מידע עסקי אותו הם צריכות לנתח להסיק מסקנות, בדיוק בנקודה הזו פייתון נכנסת לפעולה, השפה הפשוטה הזו שעובדת מעולה עם בסיסי הנתונים בתוספת לסיפריות אשר מקלות ומפשטות את העובדה הופכת את המשימה לקלה ויעילה הרבה יותר.

מפתח הפייתון ייצר אוטומציה של גישה לבסיס הנתונים, משיכת הנתונים בהתאם למה שמבוקש ויצירת מסנן על מנת להציג את המידע הרלוונטי ביותר אליו. יש כמויות עצומות של מידע ברשת ומידע שווה כסף, גם לבעלי חברות קטנות וגדולות כאחד, איך מייצרים כסף ממידע – פייתון זו בדיוק התשובה!

4. כריית מידע

בדומה ל Data analysis גם תחום כריית במידע מנצל את היכולת של שפת פייתון לפתח מוצרים בצורה מהירה וקלה יחסית ולהתמודד עם כמויות גדולות של המידע. כל המידע הזה שנמצא באינטרנט יכול להוות מידע תומך להחלטות עסקיות.

5.פיתוח מערכות Embedded בפייתון

פייתון משמשת לפיתוח סקריפטים לטובת מערכות משובצות מחשב, מערכות מסוג זה נמצאות בכל תחומי החיים והתפוצה שלהם והלכת וגדלה מידי יום.
כמעט בכל מוצר חשמלי שאתם משתמשים בו יש מערכת משובצת מחשב, במכוניות, מטוסים, טלפונים ועוד. חברות הפיתוח עסוקות ימים כלילות לשיפור ביצועים של מערכות קיימות זאת לצד פיתוחים חדשים אשר יכניסו מחשוב במקומות ומוצרים שעד כה התנהלו בצורה ידנית או מכנית ולא ע"י מחשב.

לימוד פייתון לטובת שימוש זה פותח מגוון רחב של דלתות לאיש הפיתוח, מדובר בתחום עם דרישה מאוד גדולה בתעשיית ההייטק ועם עתיד מקצועי ואפשרויות פיתוח רבות. כאמור לימודי פיתוח בשפת פייתון יכול לפתוח לכם מגוון דלתות לקריירה בהייטק, היכנסו למידע נוסף אודות קורס פיתוח על מנת לקבל את סילבוס הקורס והסבר אודות אופי הלימוד העמשי ויתרונות הלימודים במכללת Real Time.


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group