יתרונות בלימודי פייתון

עודכן לאחרונה: 12 ספטמבר, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

למה כדאי לפתח וללמוד פייתון?

שפת Python היא שפה עילית שפותחה בקוד פתוח בתחילת שנות התשעים. מאז ועד היום פייטון עוברת שינויים רבים ומתאימה את עצמה לדרישות השוק בכל פעם מחדש.
ניתן לומר עליה שהיא אחת השפות הפופולאריות ביותר כיום בקרב מתכנתים רבים ובעיקר בתחום האוטומציה. 

מדוע כך הדבר ומדוע לימוד פייתון הוא הכרח אם אתה מתכוון לעסוק בתכנות ואוטומציה?

 

כדי להפוך את הנושא לקליל יותר ננסה לענות על השאלה מדוע ללמוד פייתון בנקודות:

1. תחביר קליל וגמיש אך עם הגנת טיפוסים

שפת פייתון היא שפה ששמה דגש על פרודוקטיבית ונוחות עבודה. היא מצליחה להשיג מטרות אלה כיוון שיש לה תחביר קליל לכתיבה שמאפשר להשיג יותר בפחות כתיבה באופן הבא –

  • כללי תחביר פחות נוקשים
  • זיהוי דינמי של טיפוסי משתנים
  • שימוש מועט יותר בסוגריים
  • פונקציות קצרות עם API גמיש
  • קיצורי דרך רבים כדי להשיג את התוצאה הרצויה

2. Duck Typing

פייתון מאפשרת לתכנת בסגנון שמבוסס על Duck Typing, ז"א שאם התכנית שלנו מבצעת פעולה מסוימת על מידע מסוג אחד, ניתן יהיה להחליף אותו במידע מסוג אחר, כל עוד הוא תומך באותה הפעולה.

אין צורך, בניגוד לשפות תכנות מונחה עצמים אחרות, לבנות תשתית של הורשה וממשקי עבודה לפני שניגשים לעבודה העיקרית.

על כל האמור, נדרשים ממתכנת בפייתון יותר אחריות ויותר תשומת לב לפעולות שהוא מבצע.

3. פופולריות בשוק

תמיכה בתחומים שונים – Python Software Foundation היא הקבוצה שאחראית על שפת פייתון והם ממשיכים לעדכן ולשכלל אותה כך שהיא ממשיכה להישאר רלוונטית.

פייתון היא אחת השפות הפופולריות בשוק ומשמשת בעיקר לאוטומציה, פיתוח ל- WEB וניתוח של מידע. אך היא משמשת גם לצורך פיתוח של תוכנות ואפליקציות בעלות היקף קטן וגם בעלות היקף גדול.

בנוסף, יש חברות שמנצלות את היכולת של פייתון להתממשק לקוד של C או C++. הם כותבים את הקוד עבור הפעולות הבסיסיות שדורשות אופטימיזציה בשפת C / C++ ואז בפייתון שמבצעת את הפעולות הבסיסיות הללו אוטומטית. בצורה כזו ניתן ליהנות משני העולמות – קוד שרץ בצורה אופטימלית ע"י C++ וגם נוח לכתיבה ולתחזוקה בפייתון.

4.פיתוח צד שלישי – המון ספריות קוד בתחומים שונים

מתכנתים רבים פיתחו וממשיכים לפתח ספריות צד שלישי עבור פייתון כדי לתמוך בצרכים רבים (כגון ספריית מתמטית נרחבת, עריכת תמונות, אינטליגנציה מלאכותית, חקירת אתרים ברשת, עבודה עם מידע פיננסי ועוד).

5.התממשקות עם שפות אחרות

פייתון מאפשרת להתממשק עם ספריות שכתובות בשפות תכנות אחרות כגון C++ וג'אווה וע"י כך יכולה לנצל ספריות קוד שנכתבו בשפות אלה.

6.אוטומציה ועבודה אינטראקטיבית

ניתן להפעיל מסוף (terminal) שתומך בפייתון ולטעון בו את ספריית הקוד הרצויה, ואז להקיש את הפקודה הרצויה ולראות באופן מיידי את התוצאה. דבר זה נותן לנו את היכולת לבצע אוטומציה ידנית, ניתוח ידני של מידע או בדיקה של אופן פעולתה של ספריית קוד לפני הוספתה לתכנית.


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group