למה ללמוד אבטחת מידע וסייבר?

עודכן לאחרונה: 21 פברואר, 2023

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

למה ללמוד סייבר ואבטחת מידע cyber security? כי העתיד כבר כאן

כל ארגון מבקש להגן על המידע שלו, ולכן מקצוע אבטחת מידע וסייבר הוא מקצוע נדרש, שגם מאפשר תעסוקה יציבה והוא גם מרתק. המשיכו לקרוא כדי ללמוד על מקצוע מאתגר אך מתגמל.

מבוא לתעשיית cyber security אבטחת מידע והאקינג

הביקוש לאנשי סייבר, אבטחת מידע והאקינג בעלייה ונראה שרק ימשיך לעלות. בימינו התקפות הסייבר הן לא רק שכיחות יותר, אלא גם הרסניות יותר. בדרך כלל שומעים על התקפות כאלו כשהן קורות בחברות גדולות, אבל גם חברות קטנות ואפילו אנשים פרטיים בעלי נוכחות ברשת אינם חסינים להן.

גם בישראל איומי הסייבר אינם דבר חדש; מתקפות OpIsrael הן דוגמה לאיום כזה על אתרים ממשלתיים וביטחוניים.

יש המון משרות פנויות שצריך לאייש ובמוסדות הלימוד מבינים את הצורך להציע תוכניות לימוד בתחום הסייבר, כולל קורס סייבר למתחילים. בשנים הקרובות אנחנו צפויים לראות התרחבות בתחום לימודי הסייבר, שתאפשר לכל סטודנט נקודת פתיחה טובה כדי להיכנס לעולם העבודה בתחום.

בגלל שהאופי של איומי הסייבר משתנה כל הזמן, חשוב לא לעצור ולהמשיך להתפתח מבחינה מקצועית.
אפשר להסתכל על מגמות השוק בשנים האחרונות ולראות את העלייה העקבית בביקוש לאנשי סייבר בארגונים. התחומים המבוקשים ביותר כוללים חוקרי אבטחת מידע, מנהלי אבטחת מידע, מפתחי תוכנה לסייבר, ארכיטקטים לאבטחת מידע ועוד – והביקור צפוי רק לעלות.

 

לימודי תעודה לפיתוח קריירה בסייבר

יותר ויותר סטודנטים לעתיד שוקלים מחדש את התחום שאותו יבחרו ללמוד. התואר הסטנדרטי שמקבלים אחרי לימודים במכללה או באוניברסיטה כבר אינו האפשרות היחידה לבנייה של קריירה מצליחה. חלופה מעולה לכך היא קורס אבטחת מידע או קורס סייבר.

לימודי תעודה בתחום הסייבר מאפשרים להתקדם בעולם אבטחת הנתונים, להרחיב יעדי הקריירה ולקבל קידום.
בשנים האחרונות, אבטחת הסייבר הולכת וגדלה בהיקפה. כמעט לכל חברה יש נוכחות מקוונת, והמשמעות היא שכל חברה זקוקה לאנשי מקצוע שיספקו לה אבטחה דיגיטלית. ארגונים רבים מעסיקים אנשים שסיימו קורס אבטחת מידע וסייבר, ויש גם משרות ממשלתיות הדורשות מומחיות בתחום אבטחת הסייבר ומתאימות ליועצי סייבר מוכשרים.

יש הרבה מקום לצמיחה בתעשיית הסייבר, ופוטנציאל לקריירה מעניינת וארוכת שנים ורכישת ניסיון. לימודי תעודה בסייבר הם המפתח לדלת הכניסה לעולם הזה.

התמחויות בתחום cyber security

לימודי תעודה בסייבר מעניקים את הידע, הניסיון והכלים הנדרשים להשתלבות בתחום הזה ולהתקבל למספר משרות אפשריות:

יועץ סייבר

תפקיד יועץ הוא לרוב ברמה ההתחלתית ויכול להתאים גם לבעלי תעודה חסרי ניסיון. קיים מגוון תפקידי ייעוץ המאפשרים לבוגרים לנסות סקטורים שונים בתעשייה (הציבורי, הממשלתי) ולמצוא את התחום הספציפי שבו הם רוצים להתמקד. יועצים מתחילים במשימות פשוטות, כמו בדיקה של תוכנות, ובשלב מסוים עוברים למשימות של איתור נקודות חולשה במערכת ומגישים המלצות לשינויים כדי להגן מפני פריצות.

אנליסט סייבר

במקום להתייעץ עם סוכנויות ייעוץ ולקבל נקודת מבט חיצונית, אנליסטים עובדים עבור ארגון כדי לתמוך באמצעי האבטחה שלו ולהשתמש בשיטות עבודה מבפנים. העבודה מתבצעת ממקום מגובש יותר, והיא דורשת ידע בכלים, תוכניות ומטרות של הארגון. אנליסטים יכולים להוביל צוותי אבטחת סייבר, לעבוד עם חברי הנהלה ולקחת חלק פעיל בניהול פרויקטים.

תפקידי ניהול

שחקנים מובילים בתחום אבטחת הסייבר יכולים גם להשתלב בתפקידי ניהול צוותים. אפשר להגיע למשרות כאלה באמצעות ידע בניתוח מדדי אבטחה ברשת, בניית תוכנה וניהול קוד. היכולות האלה מתבטאות בענפים שונים ומאפשרות להגיע לתפקידי ניהול בכירים, כמו מנהל אבטחת סייבר ראשי.

בודקי חדירות ופריצות אבטחה

חלק חשוב בפאזל של הגנה נגד מתקפות סייבר הוא לנטר באופן תמידי את הפעילות ולנסות לחסום באופן מיידי ניסיונות פריצה.
לחילופין אם בוצעה פריצה ויש חדירה לאבטחת מידע השאיפה היא לאתר את הבעיה בזמן אמת ולעצור את זליגת המידע.
בודקי חדירות בודקים ומנטרים את הפעילות ומטרתם היא חשובה ביותר – למנוע פריצות אבטחה ולאתר בזמו אמת פריצות שכאלו אם זוהו וכך לטפל בבעיה מהר ככל שניתן.

 

כמה מרוויחים אנשי סייבר ואבטחת מידע?

הביקוש הגדול לעובדים מוכשרים ומנוסים בתחום הסייבר בארץ הביא לעלייה בשכר בתחום – זאת ביחס לשכר הממוצע בעולם ההייטק, שנותר כמעט ללא שינוי.

המספרים הבאים מתייחסים למשכורת החודשים של מתחילים בתחום:

  • אנליסט Malware מרוויח 13-18,000 שקלים;
  • איש SIEM/SOC מרוויח 10-12,000 שקלים;
  • איש אבטחת מידע מרוויח 13-15,000 שקלים;
  • ואילו Reverse Engineer מרוויח 21-25,000 שקלים.

לימודי סייבר ואבטחת מידע במכללת Real Time College

מכללת רילטיים מציעה מסלול מקיף ביותר ללימוד סייבר ואבטחת מידע.
המסלול כולל את כל הטכנולוגיות הרלוונטיות לתעשיית ההייטק ומאפשר לסטודנטים לקבל בין היתר פרויקט מעשי בבית תוכנה על מנת לקבל ניסיון משמעותי בתחום הסייבר לפני ראיונות העבודה בתעשיית ההייטק


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group