סקירה מקיפה של תחום פיתוח אוטומציה

עודכן לאחרונה: 17 מאי, 2023

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
תוכן עניינים

במידה ואתם רוצים להתחיל קריירה או לבצע הסבת מקצוע ולהשתלב בעולם ההייטק ולהנות מעבודה בסביבה טכנולוגית, תנאים מעולים ואפשרויות פיתוח הגעתם למקום הנכון!

ייתכן וכבר התחלתם כבר ללמוד ולבדוק את הנושא ואם כך הדבר אז בטוח שאתם יודעים שתחום בדיקות תוכנה QA ופיתוח אוטומציה הוא תחום מאוד חם ומבוקש בתעשייה והוא צובר תאוצה בקצב מהיר,
היום אולי יותר מתמיד ניתן לראות עלייה בביקושים לעובדים מיומנים בתחום שיכולים לבצע בדיקות ידניות, לעבוד עם כלים מתקדמים בבדיקות תוכנה, לבצע פיתוח אוטומציה, להוות גשר בים מגוון גורמים אשר מועברים בתהליך פיתוח המוצר ועוד.

אז רגע לפני התחלת הקריירה? בואו ונכיר הכיר קצת יותר לעומק את עולם בדיקות התוכנה, את התהליכים המעורבים, הטכנולוגיות בהן עושים שימוש ואילו תחומים למעשה נלמדים בקורס QA. לפניכם סקירה קצרה שתעזור לכם להבין על מה כל המהומה.

אנו חיים בעידן בו הטכנולוגיה שועטת קדימה

לפני כמה שנים בקורס QA היו מלמדים איך לבדוק ידנית את ממשק המשתמש של תוכנת מחשב או אפליקציית Web, איך מוודאים שהטכנולוגיה עובדת כמו שצריך ואין באגים שהמפתחים צריכים לדעת עליהם ולתקן וכו'

לעומת זאת היום גם אם עדיין נעשה שימוש בבדיקות ידניות אוטומציה היא שם המשחק,

Test automation מצריך כתיבת Test script שהופך חלק אינטגרלי מן התוכנה ומשמש, באופן בלעדי או לצד בדיקות ידניות משלימות, לשמירה על איכות המוצר, החל מן הגרסה הראשונה שלו ודרך כל העדכונים שיבוצעו בו בהמשך. ברוב המקרים בדיקות ה-QA מחולקות למקטעים, component testing, כי רק כך 

אפשר לכסות מוצרים כגון אפליקציות WEB מורכבות המחברות אלפי משתמשים בכל רחבי הגלובוס.

תהליך כתיבת Test Script

הסוד לביצוע הליך מקצועי של בדיקת תוכנה ושימוש נכון בכלים לבדיקות תוכנה ופיתוח אוטומציה הוא הפעלת כל תהליך שהמוצר עשוי להידרש לו ולוודא שאין תקלות ובצורה אוטומטית ככל שניתן.

בעקבות כך השלב הראשון בתהליך הוא עריכת רשימת מקרי בדיקה, לאחר שיודעים מה צריך לבדוק אפשר לבנות, תוך שימוש בכלים שונים עליהם נרחיב בהמשך, את אותם test scripts שיבצעו את הבדיקות באופן אוטומטי. 

כיום מקובל לבדוק בנפרד את קוד המוצר ואת ממשק המשתמש כאשר המטרה הסופית היא יצירת כלי ייחודי למוצר היודע להזין קלטים ולבחון את התוצאה המתקבלת. 

ככל שהדבר נוגע לממשק המשתמש אוטומציה של תהליך ה- QA מאפשרת הדמיית אינטראקציה של משתמש ומערכת תוך בחינת התוצאות וזיהוי כל התנהגות בלתי רצויה.

מתודולוגיית DevOps וארגז הכלים של איש QA

פיתוח תוכנה, כזה שימלא תפקיד בתהליכי עבודה אצל לקוח מסוים או משהו שיפעל ברשת האינטרנט (Web או Mobile), הוא עניין בו מעורבת קבוצת בעלי מקצוע הנדרשים לשיתוף פעולה. איש QA היום מוכרח לקחת חלק בתרבות הארגונית המבטיחה תקשורת ועבודה משותפת יעילה של המפתחים ואנשי ה- IT בארגון.

כמי שמבטיחים את איכות המוצר לאנשי ה- QA תפקיד מרכזי בהטמעת תרבות ה- DevOps החשובה כל כך.

כאיש QA תעשו שימוש בשפות תכנות וכלים טכנולוגיים שונים ומשתנים. שפת JAVA עדיין נחוצה ולצידה שלל כלים נוספים כגון Selenium ,LabView ,Cucumber ,Eggplant ,JSystem ועוד.
Selenium, למשל משמשת לבדיקות גם בצד שרת וגם לקוח, האופן בו התוכנה או האפליקציה מתפקדות מול דפדפנים, בדיקות אבטחה, בדיקות עומסי WEB ועוד.
בשימוש בכלים לבדיקות תוכנה כגון בסלניום המטרה היא לוודא שהכל פועל כשורה ללא תלות בסוג הדפדפן בו בחר המשתמש.
פייתון (Python) היא אחת משפות התכנות המובילות המשמשות גם לבדיקות תוכנה אוטומטיות. פיתוח אוטומציה Python היא יכולת שתפתח בפניכם דלתות נחשקות בעולם ההייטק.

מקצוע שלא דורש ניסיון קודם

חשוב לזכור שתחום ה-QA הוא אחד הדינאמיים ביותר בעולם כיום. חשוב להבין שניתן ללמוד QA גם ללא ניסיון קודם בהייטק או בפיתוח אבל כמובן שצריך להשקיע המון ולתרגל ולצבור ניסיון מעשי מגוון עוד במהלך הלימודים.

בין אם אתם כבר שוחים היטב במים המאתגרים של ההייטק ובין אם אתם מתכוונים לעשות צעדים ראשונים לקראת איוש משרות מעניינות ששכר גבוה לצידן, חשוב מאוד לעשות בחירה נכונה של קורס QA ולימוד פיתוח אוטומציה הכולל ניסיון בשימוש בכלים דוגמת Selenium, הכרת שפות תכנות דוגמת Python, יכולת לעבוד במסגרת מתודולוגית מקובלת בארגון (DevOps ו-Agile במיוחד) יאפשרו לכם להשתלב ולהתקדם במהירות בתחום מרתק שצפוי רק להמשיך לצמוח ולהתפתח.

תחום הבדיקות הידניות עדיין חשוב שיהיה בסל הכלים של איש הבדיקות אבל פיתוח אוטומציה זה הדבר החם, ושימוש בטכנולוגיות המתקדמות לפיתוח אוטומציה הופך את תהליך הבדיקות ליעיל הרבה יותר, מקצועי, ומהיר וכך ניתן לשפר ולתקן פעילות של מוצר ושחרור גרסאות מתוקנות בצורה אפקטיבית ויעילה יותר מתמיד.


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group