טיפים למציאת עבודה בQA ללא ניסיון

עודכן לאחרונה: 1 פברואר, 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

טיפים חשובים לחיפוש עבודה בתחום בדיקות התוכנה QA

בשנת 2018 חברות הייטק הוציאו תקציבי עתק על משכורות לאנשי בדיקות תוכנה ולרכישת ידע מקצועי וכלים לביצוע הבדיקות על המוצרים עצמם.
עובדה זו בנוסף לשכר הגבוה הנהוג בתחום בדיקות תוכנה ידניות או בדיקות אוטומציה, הופכות את התחום למבוקש ע"י אנשים אשר רוצים להשתלב בעולם ההייטק דרך מקצוע הבדיקות.

חשוב לציין כי התחום מאוד רלוונטי ביום וכך גם עתיד להישאר המצב, זאת בעקבות התחרות הגוברת בשוק הבינלאומי לביצוע תהליכי פיתוח מהירים אך גם איכותיים וללא תקלות מיותרות.

במקביל לפופולריות של תחום בדיקות בעולם ההייטק ולשכר וההטבות המעולות אנו רואים באופן טבעי גם עלייה בכמות ההכשרות בתחום כך שישנם בעובדים נוספים אשר מתווספים למעגל חיפוש העבודה. עבודה זו מוסיפה לתחרות על כל משרה איכותית שיש בשוק ולמעשה מעלה את רף הדרישות מהמועמדים עצמם.

כמובן שהשאיפה הטבעית של כל המועמדים תהיה לעבוד בחברה אשר תציג אפשרויות לפיתוח מקצועי, שכר גבוה ותנאים מפנקים ועוד, אבל בשביל להתקבל לחברה שכזו צריך גם לנקוט ולשיים מספר פעולות חשובות בשביל להציג מקצועיות, רלוונטיות, ניסיון בתחום ועוד.

בהמשך לזאת אנחנו ב Real Time college הרכבנו רשימה פשוטה של צעדים או נקודות שחשוב להתייחס אליהם ויישום שלהם יעזור לכם להיחשף ולהציג את עצמכם בצורה מקצועית וחיובית לאנשי הגיוס.

הכשרה מקצועית בבדיקות תוכנה - קורס QA

הכשרה מקצועית ואיכותית זה הדבר הכי חשוב!!
יש היום בשוק ההכשרות המון מכללות וקורסים בתחום בדיקות התוכנה, גם בדיקות תוכנה ידניות וגם אוטומטיות וכמובן מסלולים אשר משלבים את שניהם.
מקומות רבים מתחרים על תשומת הלב של המועמדים אשר מחפשים ללמוד מקצוע חדש.

חשוב מאוד לבחון את הרמה המקצועית לפני שמתחילים הכשרה בתחום בדיקות תוכנה QA. מהו הניסיון של המוסד? מהי תכנית הלימודים המוצעת והאם היא מעודכנת לפי המצב העדכני של התעשייה? מי הם המרצים? כמה מבוגרי המכללה באמת עובדים בתעשייה והאם אפשר לקבל המלצות מהם וכו'.

הכי חשוב הוא להימנע מהבטחות שווא ולחפש מקום רציני עם ניסיון רב שנים בהכשרות מסוג זה, צריך לוודא שיש סטודנטים שלמדו בעבר במקום והשתלבו בתעשייה.
הצעדים הנ"ל הכרחיים על מנת לקבל הכשרה אמיתית ומקצועית ולא רק בשביל לסמן וי. כמו שציינו קודם, בחברות במובילות בתחומן תמיד תהיה דרישה לעובדים הכי מקצועיים שיש בשוק ועדיף שיהיה להם ניסיון גם בבדיקות QA ידניות וגם בדיקות תוכנה אוטומטיות ולכן על כל מועמד לוודא שהוא רוכש השכלה מקצועית ועדכנית.

הצגת ניסיון ופרויקטים מעשיים בתחום הבדיקות – בדיקות ידניות או אוטומטיות.

לא מספיק לבצע לימודים ONLINE או לימודי תיאוריה בלבד בתחומים כמו עולם הבדיקות בהייטק. צריך לבצע ולדעת להציג ולהסביר על פרויקטים שבוצעו בעבר, אסטרטגיות עבודה עדכניות.

לדוגמא נושאים שחשוב להתייחס אליהם ושאלות שעלולות לעלות בתהליך הגיוס:

– מה תוכל להסביר על מערכת הפעלה לינוקס?

– אליו כלי בדיקות תוכנה אוטומטיים פיתחת?

– עם אילו מסדי נתונים עבדת?

– תן דוגמא לבעיה מסובכת שפתרת בעזרת שפת תכנות פייתון?

– באילו כלים אוטומטיים השתמשת כחלק אינטגרלי עד כה?

 

עדכון ועיצוב קו"ח לתחום בדיקות תוכנה QA

זהו צעד ובסיסי, הכוונה היא לא להישאר "באזור הנוחות" של עדכון התוכן והוספת מקום עבודה אחרון וידע מקצועי עדכני אשר רכש המועמד.
מומלץ לעשות מחקר קטן בנושא, להחליט על כמות הטקסט, באיזה פורמט לשלוח, איזה פונט לבחור, איך להציג את הדברים ואילו נושאים להדגיש יותר או פחות.
לאחר יצירה ראשונית מומלץ להתייעץ עם חברים או גורמים אחרים בתחום על מנת לקבל חוות דעת מקצועית בנושא.

רשתות חברתיות

היום רשתות חברתיות לוקחות נפח נכבד מאוד מעולם פרסום המשרות ומציאת עבודה.
מדובר בעיקר על לינקדין ופייסבוק. לינקדין שהיא מערכת חשובה ביותר בפיתוח מקצועי לעולם הייטק במיוחד חשוב לשפץ את הפרופיל, לקחת חלק פעיל בקבוצות רלוונטיות, לוודא שתמונת פרופיל מקצועית, לבקש מחברים וקולגות שירשמו המלצות וכו'
בפייסבוק בתחומים רבים ישנם קבוצות יעודיות למשרות פנויות ניתן לראות שם מי מחפש פעיל או ליזום ולהעלות פוסט מנוסח היטב בנושא אשר מצהיר על חיפוש עבודה, רקע מקצועי, מיקום גיאוגרפי וכו'.

יצירת רשימת דרישות ומעסיקים פוטנציאלים

במילה אחרת התמקדות. תהליך חיפוש העבודה בהייטק ובתחום בדיקות התוכנה בפרט יכול להיות ארוך. צעד חכם יהיה לעשות רשימה של דברים הכרחיים למועמד אשר בלעדיהם לא ירצה להגיש מועמדותו. לדוגמא התייחסות לפרמטרים כגון: ניסיון נדרש, מיקום גיאוגרפי, גודל חברה, שכר מוצע, גמישות שעות עבודה וכו'. ע"י מיון המשרות באופן הזה ניתן למנוע ראיונות מיותרים וכך לייעל את התהליך.

אייקונים של טכנולוגיות QA Automation

להשתמש במגוון אתרים ודרכים לחיפוש עבודה בבדיקות תוכנה:

ישנם אתרים מוכרים כגון Job-master, All-jobs ובנוסף אליהם ישנם נוספים וטובים כגון Secret Tel Aviv ,indeed, אתרים של חברות השמה ישירות ועוד.
לפני כניסה לתהליך חיפוש עבודה אחר חיפוש קריירה בבדיקות QA או בדיקות אוטומציה מומלץ לבדוק היכן פופולרי לחפש בזמן נתון והיכן נמצאות המשרות מטעם המעסיקים המבוקשים.
והכי חשוב זה להבין שיש יתרון גדול להגיע עם המלצה מוקדמת מעובד חברה. ולכן במידה ומוצאים משרה נחשקת כדאי לברר אם מכירים מישהו בחברה לפני שמגישים קו"ח. כדאי לדבר ישירות עם המכר לפני ואם ניתן שהוא יגיש את הקו"ח עם המלצה – זה יהיה יתרון גדול.

הכנה לראיון בהייטק

חשוב מאוד לדעת פרטים רלוונטיים על החברה שאצלה עומדים להתראיין.
להתכונן לפני הריאיון בצורה יסודית ולקרוא על החברה באתר שלה, ברשתות חברתיות, להבין פרטים על המוצר שלה, מקורות הכנסה, אופן פעולה, פעילויות מיוחדות שנעשו לאחרונה וכו'.

בנוסף לנסות להבין פרטים על אופי הריאיון והשלבים בו, את זה עדיף לברר כבר בראיון הטלפוני זאת על מנת להיות מוכנים. האם יהיו מספר שלבים כבר ביום ראיון הראשון, האם יהיה מבחן טכני ואם כן מה האורך שלו? מי המראיין?

לסיכום, מנינו מספר צעדים בסיסיים שאולי נראים מאוד טריוויאליים אבל בפועל אנו יודעים מניסיוננו על מספר גדול מאוד של מחפשי עובדה שאינם פועלים בצורה זו. במידה ומחפשים אחר משרת החלומות חשוב ליישם את כל צעדים הנ"ל ואף עוד על מנת להגדיל את הסיכויים להתקבל בהצלחה להתחיל קריירה בהייטק ובתחום בדיקות תוכנה!

בהצלחה! וטיפ אחרון, במידה וחסר לכם קצת ידע מקצועי, ראו חומר לימוד מעודכן בקורס אוטומציה

 

תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group