מה זה Internet Of Things?

עודכן לאחרונה: 22 ספטמבר, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

Internet Of Things

Internet Of Things - בעברית "מִרְשֶׁתֶת הַדְּבָרִים" 

IOT האינטרנט של הדברים - הוא תחום חדש המתפתח מאוד בשנים האחרונות בצורה מהירה מאוד.

יחד עם הרצון לנצל את המידע שניתן לאסוף על ידי מערכות אלקטרוניות שאנו משתמשים בה וליצור רשתות של ניתוח מידע, תקשורת בין מערכות, תהליכי אוטומציה, למידת מכונה ועוד.
תארו לכם שאתם יכולים לדבר עם כל מכשירי החשמליים בבית (המקרר, מכונת כביסה, מייבש, תנור.. מיקרו ..)

איך זה יעבוד?

לכל אחד יהיה סנסור - סנסור כולל מערכת Embedded -מערכת אלקטרוניות הכוללות מעבד - CPU וכל הסנסורים יתקשרו עם השרת בענן דרך רשת האינטרנט.

מה הן מערכות IOT?

OT| האינטרנט של הדברים - מדובר במערכת אקולוגית של IoT המורכבת ממכשירים חכמים התומכים באינטרנט המשתמשים במערכות משובצות מחשב
כגון: מעבדים, חיישנים וחומרת תקשורת המיועדות כדי לאסוף, לשלוח ולפעול על פי נתונים שהם רוכשים מסביבתם.
מכשירי IoT חולקים את נתוני החיישנים שהם אוספים על ידי חיבור לשער IoT או מכשיר קצה אחר שבו הנתונים נשלחים לענן לניתוח או לניתוח מקומי.
מכשירים אלה מתקשרים עם מכשירים קשורים אחרים ופועלים לפי המידע שהם מקבלים זה מזה. המכשירים עושים את רוב העבודה ללא התערבות אנושית, אם כי אנשים יכולים ליצור אינטראקציה עם המכשירים -- למשל, להגדיר אותם, לתת להם הוראות או לגשת לנתונים.

IoT יכול גם לעשות שימוש בבינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה כדי לסייע בהפיכת תהליכי איסוף נתונים לקלים ודינמיים יותר.

למה IoT חשוב?

האינטרנט של הדברים עוזר לאנשים לחיות ולעבוד בצורה חכמה יותר, וגם להשיג שליטה מלאה על חייהם ובנוסף להצעת מכשירים חכמים לאוטומציה של בתים, IoT חיוני לעסקים.


IoT מספק לעסקים מבט בזמן אמת על איך המערכות שלהם באמת עובדות, ומספק תובנות על כל דבר, החל מביצועי המכונות ועד לפעילות שרשרת האספקה ​​והלוגיסטיקה.

IoT מאפשר לחברות להפוך תהליכים לאוטומטיים ולהפחית את עלויות העבודה. זה גם מצמצם את הפסולת ומשפר את אספקת השירות, מה שהופך את זה ליקר לייצור ואספקת סחורות, כמו גם מציע שקיפות בעסקאות לקוחות.


ה-IoT היא אחת הטכנולוגיות החשובות בחיי היומיום, והיא תמשיך לתפוס קיטור ככל שעסקים רבים יותר יבינו את הפוטנציאל של מכשירים מחוברים לשמור עליהם תחרותיים.

מהם היתרונות של IoT לארגונים?

האינטרנט של הדברים מציע מספר יתרונות לארגונים. חלק מההטבות הן ספציפיות לתעשייה, וחלקן ישימות בתעשיות מרובות. כמה מהיתרונות הנפוצים של IoT מאפשרים לעסקים:

לפקח על התהליכים העסקיים הכוללים שלהם:

  • לשפר את חווית הלקוח (CX);
  • לחסוך זמן וכסף;
  • לשפר את תפוקת העובדים;
  • לשלב ולהתאים מודלים עסקיים;
  • לקבל החלטות עסקיות טובות יותר; וגם לייצר יותר הכנסות.

IoT מעודד חברות לחשוב מחדש על הדרכים שבהן הן ניגשות לעסקים שלהן ונותן להן את הכלים לשפר את האסטרטגיות העסקיות שלהן.

IoT נמצא בשפע ביותר בארגוני ייצור, תחבורה ושירותים, תוך שימוש בחיישנים והתקני IoT אחרים; עם זאת, הוא מצא גם מקרי שימוש עבור ארגונים בתעשיות החקלאות, התשתיות והאוטומציה הביתית, מה שמוביל ארגונים מסוימים לעבר טרנספורמציה דיגיטלית .

IoT יכול להועיל לחקלאים בחקלאות על ידי כך שהעבודה שלהם תהיה קלה יותר. חיישנים יכולים לאסוף נתונים על כמות גשמים, לחות, טמפרטורה ותכולת קרקע, כמו גם גורמים אחרים, שיסייעו לאוטומציה של טכניקות חקלאות.

היכולת לפקח על פעולות סביב תשתית היא גם גורם ש-IoT יכול לעזור בו. חיישנים, למשל, יכולים לשמש לניטור אירועים או שינויים בתוך מבנים מבניים, גשרים ותשתיות אחרות. זה מביא איתו יתרונות, כמו חיסכון בעלויות, חיסכון בזמן, שינויים בזרימת עבודה באיכות חיים וזרימת עבודה ללא נייר.

עסק לאוטומציה ביתית יכול להשתמש ב-IoT כדי לנטר ולתפעל מערכות מכניות וחשמליות בבניין. בקנה מידה רחב יותר, ערים חכמות יכולות לעזור לאזרחים להפחית את הפסולת וצריכת האנרגיה. IoT נוגע בכל תעשייה, כולל עסקים בתחום הבריאות, הפיננסים, הקמעונאות והייצור.

יישומי IoT לצרכנים ולארגונים

ישנם יישומים רבים בעולם האמיתי של האינטרנט של הדברים, החל מ-IoT לצרכנים ו-IoT ארגוני ועד ייצור ו-IoT תעשייתי ( IIoT ). יישומי IoT משתרעים על תחומים רבים, כולל רכב, טלקום ואנרגיה.

בגזרת הצרכנים, למשל, ניתן לשלוט מרחוק בתים חכמים המצוידים בתרמוסטטים חכמים, מכשירים חכמים וחימום, תאורה ומכשירי אלקטרוניקה מחוברים באמצעות מחשבים וסמארטפונים.

מכשירים לבישים עם חיישנים ותוכנה יכולים לאסוף ולנתח נתוני משתמשים, לשלוח הודעות לטכנולוגיות אחרות על המשתמשים במטרה להפוך את חיי המשתמשים לקלים ונוחים יותר. מכשירים לבישים משמשים גם לבטיחות הציבור -- למשל, שיפור זמני התגובה של המגיבים הראשונים בזמן חירום על ידי מתן מסלולים אופטימליים למקום או על ידי מעקב אחר סימנים חיוניים של פועלי בניין או כבאים באתרים מסכני חיים.

בתחום הבריאות, ה-IoT מציע יתרונות רבים, כולל היכולת לנטר מטופלים מקרוב יותר באמצעות ניתוח של הנתונים שנוצרו. בתי חולים משתמשים לעתים קרובות במערכות IoT כדי להשלים משימות כמו ניהול מלאי הן עבור תרופות והן עבור מכשירים רפואיים.

מבנים חכמים יכולים, למשל, להפחית את עלויות האנרגיה באמצעות חיישנים המזהים כמה דיירים נמצאים בחדר. הטמפרטורה יכולה להתאים אוטומטית -- למשל, הפעלת המזגן אם חיישנים מזהים שחדר ישיבות מלא או הורדת החום אם כולם במשרד הלכו הביתה.

בחקלאות, מערכות חקלאות חכמות מבוססות IoT יכולות לעזור לנטר, למשל, אור, טמפרטורה, לחות ולחות בקרקע של שדות גידולים באמצעות חיישנים מחוברים. IoT הוא גם גורם מרכזי באוטומציה של מערכות השקיה.

בעיר חכמה, חיישני IoT ופריסה, כגון פנסי רחוב חכמים ומדים חכמים, יכולים לעזור להקל על התנועה, לחסוך באנרגיה, לנטר ולטפל בדאגות סביבתיות ולשפר את התברואה.

היסטוריה של IoT

IoT  התפתח מהתכנסות של טכנולוגיות אלחוטיות, מערכות מיקרו-אלקטרו-מכניות (MEMSes), שירותי מיקרו ואינטרנט. ההתכנסות סייעה להרוס את הממגורות בין טכנולוגיה תפעולית ( OT ) לטכנולוגיית מידע (IT), ומאפשרת לנתח נתונים לא מובנים שנוצרו על ידי מכונה לתובנות שיביאו לשיפורים.

מכשיר האינטרנט הראשון, למשל, היה מכונת קולה באוניברסיטת קרנגי מלון בתחילת שנות ה-80. באמצעות האינטרנט, יכלו מתכנתים לבדוק את מצב המכונה ולקבוע האם יחכה להם משקה קר, אם יחליטו לעשות את הנסיעה למכונה.

IoT התפתח מתקשורת M2M, כלומר, מכונות שמתחברות זו לזו באמצעות רשת ללא אינטראקציה אנושית. M2M מתייחס לחיבור מכשיר לענן, ניהולו ואיסוף נתונים.

לוקח את M2M לשלב הבא, IoT היא רשת חיישנים של מיליארדי מכשירים חכמים המחברים אנשים, מערכות ויישומים אחרים כדי לאסוף ולשתף נתונים. כבסיס שלה, M2M מציעה את הקישוריות המאפשרת IoT.

האינטרנט של הדברים הוא גם הרחבה טבעית של בקרת פיקוח ורכישת נתונים (SCADA), קטגוריה של תוכנות יישומי תוכנה לבקרת תהליכים, איסוף נתונים בזמן אמת ממקומות מרוחקים לשליטה בציוד ובתנאים. מערכות SCADA כוללות רכיבי חומרה ותוכנה.

החומרה אוספת ומזינה נתונים למחשב שמותקנת בו תוכנת SCADA, שם הם מעובדים ומוצגים בזמן. האבולוציה של SCADA היא כזו שמערכות SCADA מהדור המאוחר התפתחו למערכות IoT מהדור הראשון.


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group