מה זה Python?

עודכן לאחרונה: 9 אוקטובר, 2023

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

PYTHON - הגדרה

שפת פיתון, אשר פותחה בשנת 1991 על ידי גוידו ואן רוסום, היא שפת תכנות רב-תכליתית המצטיינת בקריאות ובפשטות. השפה מתמקדת במטרה להפוך את פיתוח התוכנה לפעולה קלה ונגישה, תוך שמירה על עוצמה ומגוון שימושים.

תכלית ומטרה

פיתון מתאפיינת בקוד פשוט וקריא, המאפשר למתכנתים לבצע פיתוח במהירות וביעילות. השפה מצוידת במבנים גבוהים ומתקדמים, ותומכת במגוון רחב של סגנונות תכנות, כולל תכנות הוראתי, אובייקט-מונחה ותכנות פונקציונלי.

תכנות בפיתון

פיתון מאפשרת למתכנתים לבצע פיתוח בצורה מהירה ויעילה באמצעות שימוש בספריות ובמודולים רבים הזמינים בשפה. השפה מצוידת במנגנון יוצא דופן לטיפול בשגיאות ומספקת כלים לבדיקות אוטומטיות של הקוד.

קהל יעד

פיתון מתאימה למגוון רחב של מתכנתים, החל ממתחילים ועד למומחים, ומשמשת לפיתוח במגוון תחומים כמו פיתוח אתריםניתוח נתוניםלמידת מכונה, רובוטיקה, ועוד.

היתרונות של שפת פייטון

יתרונה של השפה בא לידי ביטוי בעיקר בפשטותה, לימוד פייטון הוא קל יחסית, השפה נוחה מאוד לשימוש אין צורך בהגדרת משתנים מסובכת, pointers או Type Casting.

למען האמת פייטון היא בעצם שפת סקריפטינג (Python Scripting Language) אך היות והיא כל כך עשירה בספריות ויישומים משתמשים בה כשפת פיתוח עילית.

פייטון אינה דורשת קומפילציה או לינק (Compilation and Linking) אשר יוצרים קבצי הרצה בשפת מכונה (Op-codes) המובנים ע"י ה- CPU, מספיק לה Interpreter להרצת הסקריפטים.

השפה תומכת כמעט בכלל מערכות ההפעלה בשימוש: החל ממערכות הפעלה מבוססות Linux וכלה ב- windows על גרסאותיו השונות.

הכשרות פייטון ומידע על קורסים מתאימים

לגבי הכשרות פייטון ומידע על קורסים תוכלו למצוא אצלנו באתר. רוצה לעבור מפייטון מתחילים למתקדמים?

עוד רבות ניתן לדון ולהסביר על שפת Python. את הכל אנחנו מנסים ללמד ולהסביר בקורס פייטון למתחילים אונליין שלנו.

כמו כן, אם אתה באמת מעוניין להשתלב בעולם הייטק אנו ממליצים לבחור במסלול קורס Real-Time & Embedded Linux שלנו בו תלמד שפות תכנות רבות ובין היתר פייטון כמו גם עבודה עם מערכות Real-Time & Embedded.

פייטון משמשת למספר מטרות

  1. אחד השימושים המקובלים הוא כתיבת אפליקציות (או יותר נכון סקריפטים) שייעודן זמני (מהירה ליישום בעבור הוכחת יכולת או בדיקת מוצר וכ"ו) – לכתוב ולזרוק. הדבר מאפשר כתיבת קוד מהיר ונוח יותר מאשר שפות תכנות עיליות אחרות שקיימות כיום כגון: ‏ ++C ,‏ C, Java ‏ואחרות.
  2. כאמור אחד השימושים בעבור פייטון הינו "בדיקת הקונספט" POC) Proof of Concept) יישום מהיר של רעיון לקוד (מה שנקרא מהיר ומלוכלך). כלומר פיתוח הרעיון במהירות באמצעות בפייטון לאחר ה POC במידת הצורך ניתן לעבור לפיתוח בשפות אחרות יותר מתאימות.

השימוש בפייטון פופולרי מאוד גם כיום ואין ספק שזו אחת משפות התכנות המבוקשות ביותר בקרב החברות בשנים האחרונות, קיימת דרישה מוגברת בעבור קורסי פייטון למנהלי בדיקות תוכנה / בדיקות אוטומציה, פיתוח תוכנה בתחומים השונים.

פייטון וגוגל

יש לציין כי שפת פייטון היא אחת משלוש השפות העיקריות בהן עובדת חברת גוגל. מנוע החיפוש הגדול בעולם האינטרנט נכתב במקור על קוד פייטון ולא רק.

בנוסף גוגל מאפשרת למשתמשים לכתוב ולפתח בפייטון ולקשר את התוצר עם שרתיה. למי שחשב שפת פייטון תפנה את מקומה לטובת שפות כתיבה חדשות יותר אז ההיפך הוא הנכון.

פייטון גרסה 3.0

בשנים האחרונות, הכריזו על גרסה חדשה של פייטון, 3.0, שמביאה עימה יכולות חדשות בכתיבת השפה, רוב האנשים בשטח משתמשים ב 2.0-7, מכיוון שבגרסאות החדשות יותר (3 ומעלה) נדרש לבצע מעט שינויים.

לסיכום פייטון יכולה להתאים לכל מי שרוצה להתחיל את הבסיס בעולם התכנות להכשרות חוץ, מפתחים ובודקי תוכנה שכבר מתקדמים בתחום ורוצים לייעל את התוצאות באמצעות נוחות ועוד.

קורסי הייטק מומלצים


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group