בדיקות תוכנה ידניות ואוטומציה

עודכן לאחרונה: 20 אוקטובר, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

איך לעבור מבדיקות תוכנה ידניות לפיתוח אוטומציה?

כולם מדברים על בדיקות אוטומציה בימים אלה. אבל להפוך להיות מפתח אוטומציה הוא תפקיד מאתגר שלפעמים נדמה שצריך לחשוב אם זה שווה את כל המאמץ.

אך ניתן לראות בבירור שלשם העולם הולך, ולשם הדברים מתפתחים. כך שאם אתה רוצה לראות את עצמך מתפתח בעולם ההייטק והבדיקות אתה צריך (ולא רק רוצה) לדעת אוטומציה.

אם אתה מתחיל בתחום כדאי כבר ללמוד את שתי התחומים – בדיקות ידניות ואוטומציה כפי שאנחנו מלמדים בקורס QA אוטומציה שלנו.

אז בשביל מה צריך בדיקות אוטומטיות – פיתוח אוטומציה?

  • בדיקות מהירות יותר – יכול להיות שהתהליך שאתה מבצע כרגע עובד לך בסדר גמור, אבל כבודק תוכנה, אתה צריך כל הזמן לחקור ולחפש דרכים לבצע את הבדיקות בצורה יותר מהירה ובצורה יותר אפקטיבית. ומלבד זאת, בדיקות ידניות שחוזרות על עצמן כל הזמן בסופו של דבר ישעממו אותך.
    למידה של אוטומציה מורידה מסדר היום שלך בדיקות רגרסיה וכך תוכל להתמקד בדברים המהנים יותר ובמקביל לבדוק יותר תוכנות במהירות.
  • יותר ויותר צוותי בדיקה הופכים לצוותים של בדיקות אוטומטיות – כיום רואים כל הזמן עוד ועוד חברות המאמצות בדיקות תוכנה אוטומטיות. ובנוסף, רוב העוסקים במקצוע זה היום מאמינים שזה יהפוך ליותר ויותר פופולארי ונדרש כחלק מסט התכונות שמחפשים אצל עובדים בארגונים השונים שעוברים ל- Agile.
  • ביקוש גבוה – כאמור, יותר ויותר בודקים לומדים ורוכשים יכולות אוטומטיות לבדיקה. כתוצאה מכך, יותר ויותר ארגונים דורשים זאת מהעובדים שלהם. בודקים שמכירים קוד ויודעים איך עובדות תוכנות כמו Selenium ו-Appium.

4 צעדים למעבר לבדיקות אוטומטיות:

1. הגיע הזמן ללמוד שפת תכנות – כאמור, היכרות מעמיקה עם שפת תכנות אחת לפחות הפכה להיות מיומנות חשובה עבור בודקי תוכנה שמעוניינים להתקדם. אף פעם לא מאוחר מדי ללמוד, אך זה יהיה השינוי הגדול ביותר לעוברים מבדיקה ידנית לבדיקה אוטומטית. ולכן כדאי ללמוד במקום טוב שייתן לכם את כל סל התוכנות הדרושות בשוק בצורה המקיפה ביותר.

#תוכלו למצוא קורס אוטומציה מקיף אצלנו.
נמליץ לכם להתחיל עם פייטון (תמצא עוד פרטים כאן: קורס Python) מאחר וזו שפה קלה יחסית למתחילים.

2. אמצו את הכלים וה- FRAMEWORKS הנכונים – זה פשוט יהפוך את הלמידה שלך והחיים שלך להרבה יותר פשוטים ונוחים. השתמש במערכות קוד פתוח ובכלים של צד שלישי כדי להתחיל בקלות. סביר להניח שהכלי שבו תשתמש הכי הרבה הוא – Selenium Webdriver הוא הפופולרי ביותר ואתה יכול להשתמש בשפות החדשות שלמדת. כדאי להכיר ספריות שונות וכלים של Continuous Integration כמו Jenkins.
יש לך אפשרות להשתמש בכלים בתשלום כדי לעשות אוטומציה ללא קידוד.

3. תתחילו בקטן – ככל שמקרי הבדיקה שלך יהיו יותר קטנים, יהיה לך קל יותר לאתר באגים, לתחזק ולעשות שימוש חוזר. אל תשכח לשים תגיות על כל בדיקה כדי שתוכל אחר כך לזהות את כל מה שעשית ולשתף עם אחרים. יחד עם זאת, תנסה להבחין ולהבדיל בין הממצאים אותם תרצה לבדוק באופן אוטומטי לאלה שתרצה להמשיך לבדוק באופן ידני. זה בלתי אפשרי לעשות אוטומציה להכל וסביר להניח שיהיו דברים שעדיף לעשות באופן ידני. טיפ נוסף: צור רשימה של כל הדפדפנים וסוגי המכשירים שאתה בודק ושיהיו חיוניים לתוכנית האוטומציה שלך.

4. לחזור לבסיס – המשך כל הזמן לתרגל וללמוד. בדיקות אוטומציה אולי נראות קשות ומאיימות אבל כל מה שנדרש הוא זמן וסבלנות ללמוד את הכלים בכדי לשלוט בהם. בנוסף, לא משנה איזה מהנדס אוטומציה מהולל אתה, תמיד יש עוד דברים ללמוד ואפילו המומחים הגדולים ביותר לא יודעים את ה-כ-ל. למרבה המזל יש לרשותכם משאבים רבים, מדריכים מקוונים, פורומים (כמו פורום QA שלנו), קהילות, כנסים ועוד. קהילת הבדיקות היא קהילה חזקה עם הרבה תמיכה ברשת.


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group