בדיקות תוכנה

עודכן לאחרונה: 3 מאי, 2023

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

תחום בדיקות תוכנה מתייחס למגוון רחב ביותר של משרות שהמשותף לכולן הוא שהן תחת תחום בקרת האיכות.

בדיקות תוכנה בתעשיית ההייטק כוללות בתוכן מגוון של כלי בדיקה ומתודולוגיות החל מבדיקות תוכנה ידניות (Manual Testing) שכוללות ניהול בסיסי נתונים ומתודולוגיות בדיקה אחרות וכלה בבדיקות תוכנה אוטומטיות כמו (Automation testing) Python, Java, Selenium, Jira & Bugzilla ועוד.

בחברות הטכנולוגיה המתקדמות ביותר, תחום בקרת האיכות הוא בעל חשיבות עליונה. בדיקות תוכנה בתעשיית ההייטק מתייחסות לחברות המייצרות מוצרים כגון, שבבים או תוכנות לשימוש על ידי צרכנים מכל העולם.

 החברות שחייבות לוודא שכל מוצר ומוצר וכל תוכנה היוצאת למכירה, עומדת בתקנים המחמירים ביותר. שהתוכנה מבצעת את כל היישומים שלה ופועלת על מגוון רחב של מערכות הפעלה.

מה בודק תוכנה עושה בדיוק?

  1. איתור באגים פוטנציאלים בתוכנה לפני שהיא יוצאת לשיווק ושימוש של לקוחות. בודקי תוכנה טובים יעלו על טעויות שיכולות לחסוך למפתחים שעות של עבודה אחר כך ולמעסיק כסף רב בגילוי מאוחר של באגים בתוכנה שיצאה כבר לשוק.
  1. בנוסף, תפקידו של בודק תוכנה הוא לספק מענה על פי צרכי הלקוח ולהוות סמכות מקצועית המאשרת את איכות התוכנה לפני שחרורה לשוק.

הידע המקצועי הנדרש מבודק תוכנה

על בודק תוכנה מקצועי להכיר מתודולוגיות ושיטות לבדיקות תוכנה, מושגים מקצועיים בתחום פיתוח אוטומציה ובדיקות התוכנה, סטנדרטים של איכות וכלים בתחום.

הוא אף חייב לשלוט בכלים אוטומטיים לבדיקות וכן לצבור ידע בפיתוח סקריפטים על מנת לבצע את עבודתו בצורה היעילה ביותר.

למרות שתפקיד בדיקות התוכנה בתעשיית ההייטק הוא תפקיד חשוב וקריטי בתהליך הפיתוח והייצור. הכניסה לתפקיד בודק תוכנה מצריכה מהמועד ידע נרחב בתחום שניתן לרכוש על ידי למידה של החומר במהלכו של קורס ייעודי.

כיצד להגיע לתפקיד בודק תוכנה הנחשק

מודעות דרושים של בודק תוכנה יכולות להגיע ממגוון רחב ביותר של חברות הייטק שונות. החל מסטארט אפים קטנים ועד לחברות גדולות ומבוססות.

מועמד המחפש עבודה בתור בודק תוכנה, צריך לוודא בראש ובראשונה שיש לו את הכישורים המפורטים במודעת הדרושים.

כולל התעודות המקצועיות לדוגמא אם עבר קורס ושנות הניסיון הנדרשות. המשרות בתחום פונות לבוגרי מכללות בתחום בקרת האיכות, וכן בוגרי הנדסת תוכנה / חומרה.

לפני שמגישים מועמדות למשרה מסוימת, כדאי לנסות ולברר כמה שיותר על מקום העבודה. האם המיקום הגיאוגרפי שלו מתאים למועמד או המועמדת, אפשר ורצוי גם לשאול בזמן הראיון הטלפוני קצת על האווירה השוררת במקום העבודה כדי לוודא שיש התאמה בין המועמד לבין מקום העבודה.

מחלקת ההשמה של חברת Real Time Group חוסכת לכם את הזמן והטרחה אחר חיפוש עבודה בתחום הבדיקות תוכנה ומוצאת בשבילכם את משרת חלומותיכם.

מה גובה המשכורות בתחום בדיקות תוכנה?

ישנו טווח רחב ביותר של משכורות המוצעות בתחום הבדיקות תוכנה בתעשיית ההייטק כיום.

השכר של בודק תוכנה כיום נע בין 8,000 ל – 12,000 אלף ש"ח בתחילת הקריירה ועד 22,000 אלף ש"ח בהמשך.

לכן מומלץ להגיע לראיון עבודה מוכנים עם דרישות שכר ברורות, וכל התנאים הנוספים הנלווים בהם מעוניין המועמד.

ברוב המקרים יש מקום למשא ומתן, אך את השכר הסופי מקבלים רק לאחר העסקה שוטפת של כמה חודשים ולאחר שהבודק תוכנה הוכיח את עצמו בעבודה היום - יומית.

תחום בדיקות תוכנה כולל בתוכו מגוון רחב של תפקידים כמו למשל:

  • מהנדסי QA אוטומציה  
  • QA אנליסט
  • בודק תוכנה אוטומציה
  • בודקי תוכנה באמצעות פיתוח.

למי מתאים ללמוד ולעסוק בבדיקות תוכנה?

לימודי בדיקות תוכנה מתאימים לכל מי שמעוניין להשתלב בתחום ההייטק ולעבוד בתחום. מדובר בקורס בסיסי שנותן ידע והתנסות בתחום בבדיקות תוכנה ואין צורך בניסיון וידע מוקדם בתחום, כל ההכשרה ניתנת במסגרת הקורס.

  • חיילים משוחררים - המעוניינים להשתלב בתחום ההייטק, לרכוש מקצוע חדש.
  • אנשים המעוניינים לעבור הכשרה מקצועית למקצוע חדש וכל מי שמעוניין לעשות הסבה מקצועית ללא ניסיון בתחום.

קורס בודק תוכנה הוא קורס בסיסי המתאים לכל אחד שמעוניין לעבוד בתחום בדיקות תוכנה. הקורס של מכללת Real Time Group, הוא קורס מקיף ומעשי המתבסס על הניסיון הרב של מרכז הפיתוח בעבודת QA לצד פיתוח תוכנה.

הסילבוס והתכנים מתעדכנים על בסיס קבוע ובמהלך קורס בודק תוכנה QA תתבצע הכנה למבחן ההסמכה הבינלאומי ISTQB בבדיקות תוכנה, המוכר לעבודה בחו"ל מהווה אסמכתא למקצועיות הבודק.

בית תוכנה ומרכז ההדרכה Real Time Group מספק שירותי פיתוח, הדרכה והשמה למאות חברות הייטק בארץ ובחו"ל.

כיום ישנה דרישה גבוהה מצד לקוחותינו לפרויקטים בתחום, ולכן אנו מחפשים מועמדים המעוניינים להצטרף אלינו - ללמוד ולעבוד איתנו.


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group