מה זה QA

עודכן לאחרונה: 14 מאי, 2023

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

QA – Quality Assurance, בעברית – הבטחת איכות או בדיקות תוכנה, הוא תחום ותיק בעולם ההייטק, ומהווה חלק בלתי נפרד ממעגל החיים של פיתוח תוכנה.

במאמר זה נקיף את תחומי הפעילות של בודק תוכנה QA, האתגרים שעומדים בפניו, אופן התפתחות תפקידו של בודק תוכנה בשנים האחרונות, ומדוע זהו תחום שכדאי להתחיל ממנו גם אם אין לכם ניסיון בעולם המחשבים ופיתוח תוכנה.

פיתוח אוטומציה לבדיקות תוכנה הוא מטבע הדברים כולל פיתוח סקריפטים אשר בודקים את התוכנה באופן מהיר, גורף ויעיל תוך שימוש בקוד של שפות תכנות כגון, Java או פייתון וכלים מתקדמים נוספים.

תחום ה QA מיועד לפתור בעיות מהסוג שהוזכר קודם ולהאיץ את הפיתוח של תוכנות יעילות יותר. לכן גם הדרישה לבודקי תוכנה (QA Tester) עולה כל הזמן.

תחום ה - QA משמש בתהליך פיתוח תוכנה, ניהול פרויקטים ופיתוח מוצרים, תופס מקום של כבוד ברשימת המקצועות המבוקשים, ומקבל תפקיד מרכזי בכל חברת תוכנה.

ללא תהליך ה-QA המבוצע על ידי בודקי תוכנה, המוצר לא יכול לצאת לשוק.

תפקידו של איש QA - בודק תוכנה

  • בודקי תוכנה דואגים להבטחה ובקרה של איכות המוצר בתהליך שבסופו המוצר מגיע ללקוח.
  • איש ה - QA משתתף בכל שלבי פיתוח המוצר (יחד עם אנשי הפיתוח, כמו QA Engineer) – משלב התכנון ועד לשלב ההשקה.
  • במסגרת התפקיד, בודק התוכנה מנהל בדיקות איכות, כותב תסריטי בדיקה ואפיון, מנתח נתונים, מבצע הרצות ועוד. אם התהליך הזה מבוצע היטב, התוצר הסופי מדויק ויעיל יותר, ומופיעות פחות תקלות בביצועים שלו.
  • כדי לשפר את איכות התוכנה ולהפחית את מספר הבאגים והתקלות, איש ה - QA עובד במשותף עם מפתח התוכנה. כדי לעשות זאת, הוא משתמש בידע שצבר, בשיטות עבודה שונות ובכלים שלמד והתנסה בהם. עליו להיות עם ראייה כלל - מערכתית והבנה של צרכי הלקוח ויש לו את הסמכות המקצועית לאשר את איכות התוכנה רגע לפני שהיא מגיע ללקוח ולשוק.

כל התוכנות שבהן אנחנו משתמשים ביום יום למשל, עבור ניהול חשבון הבנק והיישומים השונים שבו, הטלפון הנייד ואפליקציות המותקנות בו, הזמנות באינטרנט, מכשור רפואי, מכשור תעשייתי ואחרות, חייבות לתפקד היטב, עם מספר מינימאלי עד אפסי של תקלות. כאן בודק תוכנה QA נכנס למשחק ולוקח חלק חיוני בתהליך פיתוח התוכנה.

בודק תוכנה QA - המקצוע המבוקש בהייטק

QA (Quality Assurance, או – הבטחת איכות) נמצא ברשימת המקצועות המבוקשים ביותר בעולם ההיי-טק. למה? כי מספר הולך וגדל של תהליכים בחיי היומיום מנוהלים באופן ממוחשב על ידי תוכנות שפותחו במיוחד למטרות מסוימות.

בנוסף, תעשיית ההיי-טק מתפתחת במהירות, והטכנולוגיה הופכת למורכבת יותר.

השינויים האלו משפיעים על התוכנות שבהן אנחנו משתמשים. אם עקב תהליכי עבודה שכבר אינם תואמים לצרכים החדשים ולכן אינם יעילים יותר, ואם עקב טעויות אנוש.

QA נחשב לאחד המקצועות הגמישים ביותר מבחינת שעות עבודה, אפשרויות למשרה חלקית ועבודה מהבית. אימהות לתינוקות במקצוע זה יכולות לשמור על קשר הדוק עם מקום העבודה לעומת מקצועות אחרים.

משרות QA ללא ניסיון וללא תואר אפשר למצוא במספרים הולכים וגדלים. עד לא מזמן, אנשי QA היו צעירים מוכשרים שלמדו את התחום תוך כדי עבודה, אבל היום, מעטים בלבד בתחום ה-QA היום הם בעלי תואר ראשון ורבים מהם הם בוגרי קורסים.

קורס QA - תהליך הכשרה למקצוע

קורס QA יכול להעניק לכם את כל הידע הרלוונטי והמעשי על מנת לעבוד בתחום, המשיכו לקרוא ותכירו יותר טוב את אחד התחומים המבוקשים בהייטק.

קורס QA מכשיר את התלמידים לעבודה כבודקי תוכנה במגוון גדול של חברות. במהלך הקורס צוברים ניסיון ממשי כבר במשך תקופת ההכשרה באמצעות ביצוע פרויקטים מעשיים במסגרת מסלול הלימוד. הניסיון הנצבר יסייע לתלמידים להשתלב בשוק העבודה, המציע משרות QA רבות, מיד עם סיום הלימודים ולעתים כבר במהלכם.

קורס בדיקות תוכנה מתאים כל מי שמעוניין לעבוד במקצוע חדש יחסית, מבוקש ומעניין. זה הזמן להדגיש שמדובר במקצוע שמתאים לנשים לפחות כמו לגברים;

גם נשים מתקדמות בתעשייה הזו, ולראייה – בתחום ההיי-טק יש מספר גדול יותר של נשים בתפקידים ניהוליים.

על מנת להשתלב בהצלחה בתעשיית ההייטק כדאי לכם לעשות השוואה ולבחור בקורס QA מומלץ בשביל לקבל את מקסימום הידע המעשי והמקצועי אשר נדרש לפיתוח קריירה בתור בודקי תוכנה.

האם כדאי להיכנס לתחום QA? אז – כן, כדאי להיכנס לתחום. אין צורך בלימודים ממושכים או בתואר אקדמי;

לא בכל מקום אפשר ללמוד QA ברמה הגבוהה ביותר, וחשוב לבחור בית ספר או מכללה ברמה הגבוהה ביותר. חברת Real Time College היא מקום כזה: החברה מפעילה חטיבת הדרכה איכותית עם ניסיון רב בהסמכה ובהכשרה טכנולוגית וניהולית, כולל קורס QA.

הכלים לעבודת QA

בוגרי קורס בדיקת תוכנה ממוקד מקבלים את הכלים החיוניים לעבודת QA איכותית ואת הידע העדכני ביותר שיעזור להם להגיע מוכנים לראיונות העבודה, להתקבל ולהתחיל לעבוד ולקבל שכר מתגמל.

  • תרחישי בדיקה;
  • הרצת בדיקות;
  • בדיקות ידניות;
  • בדיקות עומסים;
  • בדיקות ביצועים;
  • סביבות עבודה (QA, פיתוח, Staging, לקוח ועוד);
  • היכרות עם כלי QA מובילים (כמו JIRA, SRF, QTP, Selenium ואחרים).

תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group