מה הן מערכות Real Time Embedded?

עודכן לאחרונה: 22 ספטמבר, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

מה זה Real Time Embedded?

מערכות משובצות מחשב Embedded משולבות בחיינו באופן נרחב במוצרי תוכנה ומוצרים טכנולוגיים אשר אנו משתמשים בהם בחיי היום יום.
מחשבים, פלאפונים, תחבורה, כל ציוד טכנולוגי למעשה כולל בתוכו מערכת משובצת מחשב אשר אחרית להפעיל אותו עם או בלי מערכת הפעלה.

בהמשך לתחום הפיתוח של מערכות משובצות מחשב לא אחת אנחנו נתקלים בשאלות מהסוג הזה – מה זה Real Time Embedded? ובטעויות נפוצות בהקשר לשאלה זו. אז החלטנו שהגיע הזמן להסביר את הנושא בצורה יותר מקיפה ויסודית.

  • Embedded Systems

מערכות משובצות מחשב הינן מערכות הכוללות CPU (מעבד), כלל המערכות היום-יומיות כגון טלפונים סלולאריים, מחשבי יד (PALM PILOT ) שלטים וכ"ו משתייכות לקטגוריה נ"ל.
בניגוד ל P.C. אשר הינו General Purpose מערכות Embedded הינן מיועדות ומבוססות אפליקציה, כלומר בראש ובראשונה ייעדו אותן באופן אופטימאלי בכדי לתת מענה לאפליקציה הנדרשת.
הארכיטקטורה במערכות אלו שונה מ P.C. ביכולת ומהירות הCPU, מהירות ה System Bus כמות הזיכרון (RAMFlash) הנדרשות וכ"ו.

  • Real Time Systems

מערכת Real Time (זמן אמת) הינה מערכת בעלת דרישות לביצועים במגבלות זמן מסוימות, כלומר משך העיבוד מרגע זיהוי Event ועד לתגובה חייב להיות קונסיסטנטי ותחום בזמן.

קיימת טעות נפוצה שכל מערכת Real Time הינה בהכרח מערכת Embedded אך לא כך הדבר.

קיימות מערכות Real Time מבוססות P.C. וכן מערכות הממומשות בחומרה. המרכיב העיקרי במערכות Real Time הינה המערכת ההפעלה אשר חייבת לעמוד בביצועים הנדרשים.

דוגמאות למערכות הפעלה RT:

RT-Linux
VxWorks
MontaVista Linux

מערכות Real Time מתחלקות לשני סוגים עיקריים:

  • Hard Real Time – במערכות אלה מובטח כי זמן המענה או התגובה (לפסיקה לדוגמא) חייב להתבצע בפרק זמן מסוים (לדוגמא ניווט של טיל או מטוס).
    במערכות אלה קיים קונפליקט בין דרישות אלו ליכולות של time-sharing systems ולכן שילוב כזה לא נתמך על ידי מערכות הפעלה שנועדו למגוון מטרות (להבדיל ממערכות הפעלה ייעודיות).
  • Soft Real-Time – במערכות אלה האין התחייבות לעמידה בזמנים מבוססות (best effort) , מערכות אלו מגיבות באופן אופטימאלי אך תגובה איטית יותר לא תחשב כ"כשלון". סוג זה שימושי ביישומים כגון מולטימדיה ומציאות מדומה (virtual reality). דוגמא נוספת למערכות כנ"ל היא Voice Over IP) VOIP

המטרה היא שהמידע יגיע לנמען תוך 150msec אך במידה ו Packet מסוים לא הגיע בזמן קיימת מערכת אשר יודעת לשערך את המידע שהיה צריך להגיע וע"י כך להסתיר את חוסר ההגעה.

ניתן ללמוד על מערכות משובצות מחשב פיתוח RT Embedded יותר לעומק באחד מהקורסים הייעודיים של Real Time College

קורס Real Time Embedded Linux– מטרתו להקנות לסטודנטים את הידע הנדרש והכלים בשימוש בתעשייה בעבור השתלבות מהירה כמפתח Real-Time Embedded Systems (מערכות משובצות מחשב) בתעשייה, המסלול מורכב מקורסים (מודלים) שונים המרכיבים את התחום כגון C and C++for Embedded Systems, Boot-Loaders, Programming Device Drivers , כלל הקורסים מהלך המסלול מתבצעים על גבי כרטיסי פיתוח אשר יהיו ברשות הסטודנטים לאורך כל המסלול (שיעורי הבית והפרויקטים יתבצעו על כרטיסי הפיתוח).

* מערכות Real-Time Embedded מהוות בסיס למגוון פלטפורמות ואפליקציות מתקדמות כיום בתעשייה, קיים צורך הולך וגובר במפתחים ומנהלי בדיקות בעבור מערכות משובצות מחשב (בין אם Real-time או לא), עם מערכות הפעלה וכן בלי (Bare-Board) בעלי ידע בתוכנה, חומרה ותקשורת.
לכן אנו מאפשרים ללמוד גם במסגרת של BootCamp כלומר קורס המכיל את כל החומר הנדרש על מנת להשתלב בתעשייה בזמן קצר יותר - קורס Real-Time BootCamp

פתרונות פיתוח EMBEDDED SYSTEMS לארגונים ולחברות


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group