התחומים החמים בהייטק

עודכן לאחרונה: 16 מרץ, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

מהם תחומי הלימוד המובילים בהיי טק?

בימים אלו אנו משתמשים בטכנולוגיה בשביל לשמור על קשר עם חברים ומשפחה, לקבל עדכונים שוטפים של חדשות מעולם, אנו משתמשים במכשירי רפואה מצילי חיים, טלפונים, מחשבים ועוד מוצרי אלקטרוניקה, תעשייה ביטחונית, תעשיית תחבורה ובעצם מה לא?

כל המוצרים הנ"ל שהחברה האנושית למעשה הפכה להיות תלויה בהם מצריכים אנשים טכנולוגיים עם הידע הנדרש על מנת לפתח מוצרים אלו, לבדוק את תקינותם ולשפר את התפקוד שלהם.

היום יותר מתמיד העולם זקוק להייטקיסטים מוכשרים על מנת שיעבדו על הטכנולוגיות הנדרשות ויספקו את הדרישה הגוברת לשלל פיתוחים וחידושים טכנולוגיים על בסיס יומי.

בהתאם לכך התנאים של עובד ההייטק רק עולים עם השנים, משכורות, תנאים סוציאליים, שעות עבודה וכו', בתוך עולם ההייטק יש תתי תחומים שלכל אחד מהם יתרונות וחסרונות, רמות הכשרה נדרשות וכמובן שישנם בהתאם לכך הבדלים במשכורות.

האם אתם שוקלים לימודי הייטק? רוצים גם לקחת חלק מהטבות עולם התעסוקה? בואו ונראה מהם ההבדלים העיקריים בין התחומים ונעזור לכם לקבל את הידע הרלוונטי בדרך למיצוי כל היכולות שלכם ולפיתוח קריירה מתגמלת ושאפתנית.

פיתוח תוכנה

מפתחי התוכנה צריכים להיות יצירתיים וטכניים עם יכולת הבנת לוגיקה ויכולת מתמטית ברמה גבוהה ביותר, הם צריכים לשלוט במספר שפות תכנות עם עדיפות להתמחות בסוג מסוים של תכנות לדוגמא: Low Level, פיתוח

בודקי תוכנה QA אוטומציה

בודקי תוכנה אחראיים על תקינות המוצר לפני עלייה לאוויר או יציאה לשוק.
היום יותר מתמיד בודק התוכנה QA או מפתח הבדיקות האוטומטיות לוקח חלק מאוד משמעותי בתהליך פיתוח המוצרים.

כיום כל מנהל מוצר או CTO יודע שבודקי תוכנה ומפתחי אוטומציה מקצועיים יכולים להקל רבות על הליך הפיתוח מבחינת זמנים, עלויות ועוד.

לדעת לאתר את התקלות בתוכנה בזמן, לתקן אותם או לחילופין לפתח כלי בדיקות אשר יהפכו את ההליך לאוטומטי ככל שניתן – הליך כזה שיבוצע ברמה מקצועית גבוהה יכול להפוך תוכנה או מוצר טוב למוצר מעולה, וכך ניתן להגיע לקהל קונים יותר גדול, להגדיל את הרווחים וכו'.

בודקי תוכנה או מפתחי אוטומציה מקצועיים אשר סיימו לימודי בדיקות תוכנה ויש להם ניסיון מעשי בעולם הבדיקות הידניות ופיתוח אוטומציה מאוד מבוקשים בימים אלו בשוק העבודה המקומי והבינלאומי וכך הדבר גם יישאר בעתיד הנראה לעין.

פיתוח אתרים full stack developer

מפתחי אתרים full stack developer אחרים על מה שאנחנו רואים ולא רואים בכל אתרי האינטרנט ואפליקציות ווב שאנו גולשים בהם על בסיס יומי.
מגוון אתרים ובתוכם כל היכולות והחידושים הטכנולוגיים שכלולים בהם כגון:
פיתוח חנויות אינטרנטיות עם שירותי סליקה, כל מה שקשור לעולם הפרסום, שיפורים לחוויית המשתמש, שיפור מהירות האתר ועוד. על מנת לבצע את כל הפיתוחים הנ"ל על הצד הטוב ביותר חייבים ידע נרחב ומקצועי בפיתוח ווב. מכיוון שהאתרים כיום מתפתחים על בסיס יומי וכוללים יכולות שבעבר לא היו, למעשה כבר לפני שנים רבות האתרים הפכו למכונות משומנות ולא עוד דפים אשר מציגים תוכן סטטי.. בעקבות סיבות אלו ועוד יש ביקוש עצום למפתחי אתרים או לחברות אשר נותנות שירותים אלו, סטרטאפים בתחום ועוד. מי שילמד בצורה מעשית ויתמקצע בתחום ייהנה מקריירה מבטיחה עם אפשרויות קידום מקצועי מגוונות.

פיתוח Embedded

מהו פיתוח Embedded? או בעברית פיתוח מערכות משובצות מחשב?

הכוונה היא לכל אותם מוצרים טכנולוגים אשר פועלים כרטיס אלקטרוני מערכת הפעלה וכו', טלפונים, מצלמות, ולמעשה כל מוצר אלקטרוני שאנו משתמשים בו, לצד זאת ניתן למנות כמובן גם תעשייה ביטחונית, תחבורה, רפואה ועוד. כיום יש מוצרים יותר מתקדמים מאשר היו בעבר, המערכות היום צריכות לספק ביצועים טובים יותר, משימות מסובכות יותר וכל זאת בזמן מינימלי ובצורה אמינה.

בעקבות הדרישה הגוברת בשוק לשלל מוצרים טכנולוגים מתקדמים גם הדרישה למפתח Embedded עולה ועולה. רמות השכר בתחום מאוד גבוהות כבר מהתפקיד הראשון אבל חשוב לזכור שבגלל מורכבות התחום חייבים רקע קודם על מנת שתהיה היכולת להתמקצע בפיתוחים אלו, ידע בשפות תכנות C לדוגמא יכול לתת דחיפה מאוד משמעותית לפני שמתחילים ללמוד בצורה מעשית פיתוח Embedded.

איש DevOps

ניתן לומר כי תחום DevOps הוא הכוכב העולה של עולם ההייטק,
בגלל הדרישות המשתנות של השוק והתחרות הבינלאומית הגוברת נוצר תפריד חדש שהוא למעשה שילוב של שתי מחלקות בהליך פיתוח ותחזוקת המוצר ולמעשה נוצר פה תפקיד חדש שיש בו אחריות רבה והוא חלק בלתי נפרד וחוצה מחלוקת,
איש ב Devops אחראי על מגוון תחומים וצריך בסל הכלים שלו מגוון יכולות כגון: ניהול שרתי לינוקס, ניהול בסיס נתונים SQL, יכולת לכתוב קוד בפייטון, ידע מערכות לניהול גרסאות, AWS, ומערכות מתקדמות לניהול וניטור באגים כגון: Ansible ,Terraform ,Kubernetes ועוד.


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group