מדריך לשפת C למתחילים

עודכן לאחרונה: 26 אוקטובר, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

המדריך לשפת C ב Real Time Group

הקדמה - שפת C

שפת פיתוח C היא אחת השפות הפופולריות כיום בתעשיית ההייטק, בהתאם לכך יש לה שימושים רבים ומגוונים והיא חלק חשוב בכל תכנית לימודים אשר מכשירה את עובדי המחר של תעשיית ההייטק.
כמו בעבר גם בהווה ובעתיד המגמה של פופולריות השפה צפויה להמשיך, הביקוש לעובדים מיומנים עם ניסיון מעשי רק הולך וגובר ומתכנתי C לוקחים חלק בפרוייקטים מובילים בהייטק כגון:
תכנות למכשירי רפואה, רכבים אוטונומיים, תעשייה ביטחונית, מכשירים אלקטרונים חדשניים.

בעקבות כך החלטנו לרשום מדריך C אשר יכיר לכם את השפה, נלמד את היתרונות והחסרונות, נלמד איך כותבים קוד, ואיך למעשה פיתוח בשפת C יכול להזניק לנו את הקריירה – המדריך יעניק לקוראיו ידע רב בשפה ובסיס מעולה ללימודי המשך בתחום. בהצלחה:)

מתי נוצרה שפת C?

בשנת 1972 במעבדות החברה BELL פותחה Dennis Ritchie שפת תכנות חדשה - שפת C.
מטרתו של Dennis Ritchie בפיתוח שפה תכנות חדשה היתה להתגבר על בעיות מהירות, קושי פיתוח, מורכבות, קושי לתחזוקת קוד ועוד שהיו לשפות שהיו בשימוש באותה תקופה כגון B, BCPL ועוד.

רמת הפופולריות השימוש בשפת C

שפת C היא אחת משפות התכנות הפופולריות והאפקטיביות ביותר התעשייה, היא בדרך כלל תהיה השפה הנבחרת כאשר מבצעים פיתוחים אשר חשוב שלתוכנה תהיה מהירות פעולה נמוכה ככל שניתן וכמו כן לפיתוחים אשר צריכים לבצע אינטראקציה ישירה עם החומרה ורכיבים שונים, Drivers, Kernel ועוד, בהתאם לכך לימוד שפת C נחשב למאוד פופולרי בקרב אנשי ההייטק, כקורס בודד או כחלק מהכשרה כוללת לטובת פיתוח מערכות משובצות מחשב או סייבר או כל נושא אחר רלוונטי. קורס C צפוי להיות חלק חשוב מאוד בפאזל של כל תכנית לימודים.

דוגמאות לשימושים נפוצים לשפת C

רוב מערוכת ההפעלה כתובות בשפת C, דפדפנים נפוצים רבים גם כן כתובים בשפה זו, בנוסף במערכות משובצות מחשב שבהם אנו משתמשים מידי יום אפילו בלי לשים לב יש שימוש נרחב בשפה זו.

ידע מקצועי בשפת C – המפתח לקריירה בהייטק!

מנקודת מבט של מי שרוצה להשתלב בהייטק במגוון תפקידים בחברות המובילות ידע מקצועי ומעשי בפיתוח בשפת C הוא הכרח על מנת לפתח קריירה שכן כמעט כל מערכות משובצות מחשב משתמשות ב C, פיתוחים לרכבים אוטונומיים, מוצרי אלקטרוניקה, תעשייה ביטחונית ועוד.

מבנה תכנית C

תכנית שכתובה בשפת C תכיל בדרך כלל:

  • Preprocessor Commands
  • Functions
  • Variables
  • Statements & Expressions
  • Comments

שפת C למתחילים

בואו ונראה דוגמא קטנה לקוד של C, איך כותבים קוד פשוט אשר יציג את צמד המילים "Hello World"

#include

 

int main() {

 

/* my first program in C */

 

printf("Hello, World! n");

 

 return 0;

 

 

}

 

בפרק הבא נמשיך לצלול לתוך השפה, ללמוד עוד על אופן כתיבת הקוד ונצבור עוד ניסיון מעשי. בינתיים מוזמנים להמשיך ולקרוא באתר שלנו על שפה זו ושפות נוספות.
וכמובן אם אתם מעוניינים להמשיך ללמוד תחום חדש או להעשיר את סל הכלים שלכם צרו איתנו קשר לגבי הכשרה מעשית לפיתוח בשפת C או מגוון קורסים והכשרות נוספות להייטק אשר יוסיפו לכם עוד ידע נרחב וניסיון מעשי לסל הכלים שלכם, בהצלחה!


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group