מה זה NodeJs

עודכן לאחרונה: 17 מאי, 2023

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
תוכן עניינים

NodeJs נחשבת לפתרון מעולה ומהיר לתקשורת עם צד שרת ובסיסי הנתונים.
חשוב להבין כי יש פה התקדמות טכנולוגית משמעותית ביותר ביחס לפתרונות שהיו נהוגים בעבר בתעשיית ההייטק, כגון שימוש בשפת פיתוח PHP ועובדה עם בסיס הנתונים SQL.

אופן הפעולה הוא שונה ומתקדם יותר והוא למעשה הוביל לשינוי הארכיטקטורה של התקשרות עם הצד שהמשתמשים לא רואים. שכן זהו הצד של הנתונים או כפי שניתן לומר "מאחורי הקלעים".

בשורה התחתונה ניתן למנות שתי סיבות עיקריות שהביאו לפופולריות של הפלטפורמה:

1.מהירות – המנוע של השפה הוא V8 javaScript אשר משמש גם לדפדפן של גוגל כרום, העובדה הזו גורמת לכך שהביצועים והמהירות של node.js מאוד גבוהים וכך תורמים לביצוע פעולות בצורה חלקה יותר, מהירה יותר תוך חסכון משמעותי במשאבים.
2. תקשורת אסינכרונית – היכולת לתקשר עם השרת בצורה אסינכרונית וללא הצורך לפתוח thread חדש לכל בקשה לשרת שינתה מקצה לקצה את אופן הפעולה וניצול המשאבים של השרת.

בצורה הזו פעילות האתר או האפליקציה לא נחסמת ולא צריכה לחכות עד לסיום הבקשה בשביל לעבור לבקשה הבאה אל השרת, ניתן לבצע מספר משימות ללא צורך להתעכב ולחכות לתגובת השרת ושליחת התשובה לאתר אפליקציה. בשורה התחתונה מדובר באופן פעילות יותר חכם, יעיל, מהיר, וחסכוני.

מה זה nodjs

מאפיינים ויתרונות עיקריים של Node.js

1.שימוש בקוד א-סינכרוני בעזרת callback – המשמעות היא שהסקריפט אינו נתקע ואינו מחכה לסיום משימה מסוימת אלא ממשיך למשימה הבאה ומנצל את הזמן לביצוע פעולות נוספות עד שהמשימות שבביצוע יושלמו בהצלחה.
2. בנויה על גבי מנוע V8 של דפדפן כרום – הדבר הזה מביא תוצאות מדהימות בנושא מהירות הביצוע.
3.בנויה בצורה של קוד פתוח – היתרונות הם בקוד פתוח הם: שימוש חינמי, קהילה תומכת, תיקון באגים' שיפור גרסאות ועוד.
4. מאפשרת כניסה חלקה יחסית גם למפתחי פרונט ווב להתחיל לפתח לצד שרת כי השפה פועלת בעזרת JavaScript.
5. עובדת על Thread בודד ללא צורך לפתוח אחד לכל משתמש (ביחס לפתרונות שהיו בעבר בעבודה עם בסיסי נתונים). המשמעות היא יכולת לעבוד בצורה הרבה יותר אינטנסיבית עם השרת תוך ייעול וחסכון במשאבים.
6. NPM – Node Package Manager – מדובר בחבילות קוד – מודלים אשר הם למעשה כבר תוכנות קטנות עם קוד מוכן אשר ניתן להשתמש בהם בפיתוחים שאנו עושים וכך לייעל ולקצר את הליך הפיתוח בצורה משמעותית ביותר.

דוגמאות למודולים של Npm:

  • תקשורת עם בסיס נתונים
  • ניהול גרסאות
  • ניהול משימות בצורה אוטומטית
  • real time streaming
  • בדיקות באגים ועוד ספריות קוד רבות למגוון עצום של משימות.

יתרונות יש לשפות רבות, מדוע כדאי ללמוד דווקא Node.js?

בעקבות הפופולריות והאפקטיביות שלה שמובילה בסופו של דבר לחסכון תמידי במשאבים, בשורה התחתונה חשוב להבין כי היא נמצאת השימוש רחב בתעשיית ההייטק העולמית.

למי שרוצה לפתח קריירה בהייטק או לפתח בצורה עצמאית פרויקטים, קורס NodeJS יעזור באופן מאוד משמעותי ברמת עבודה עם צד שרת, פיתוח אפליקציות Full Stack והמשך לימודים והתמקצעות בעולם פיתוח WEB.

קורס node.js מבוקש מאוד בעולם ההייטק בגלל שהוא יכול לפתוח דלתות רבות לקריירה והמשך התמקצעות בעבודה עם בסיס נתונים תוך שימוש בטכנולוגיות מבוקשות ובשיטות יותר מתקדמות.

קורס Node.js מתאים למי שיש ידע מקדים בפיתוח ווב ובעיקרו ידע וניסיון בעבודה עם HTML ,CSS ,JavaScript.

ניתן להתמחות במסלול פיתוח WEB שכולל בתוכו סל רחב מאוד של כלים וטכנולוגיות מתקדמות ביותר בתעשייה.

במסלול פיתוח WEB לימדו גם טכנולוגיות של צד לקוח כגון Angular ,React עיצוב בעזרת CSS בסיס נתונים Mongo DB ועוד.

השילוב יחדיו יכול להוביל לקריירה מתגמלת ביותר בהייטק גם ללא תואר מקדים. התחום של פיתוח WEB הוא בעל ביקוש גדול וקיימות בו אפשרויות רבות לפיתוח מקצועי.


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group