בודק תוכנה QA

עודכן לאחרונה: 9 מאי, 2023

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

בודק תוכנה הוא בהחלט תפקיד בעל ביקוש אדיר בתחום ההייטק וחברות טכנולוגיה רבות. מחיפוש ראשוני בלינקדין תוכלו למצוא מאות משרות וביקוש אדיר לבודקי תוכנה עם ובלי ניסיון. אם רק סיימתם את ההכשרה המקצועית שלכם ואתם כבר אחרי קורס בדיקות תוכנה QA, אתם בוודאי מעוניינים למצוא את התפקיד הראשון שלכם בתחום.

זוהי בהחלט לא משימה פשוטה! בכל שנה מסיימים מאות סטודנטים הכשרות בתחום בודקי תוכנה, ולכן התחרות היא גדולה ואתם תהיו חייבים לבדל את עצמכם מהבוגרים שגם מחפשים עכשיו עבודה כמוכם.

זכרו תמיד שרק מועמדים בעלי מוטיבציה ונכונות לעבודה קשה שמתלהבים בתחום בדיקות תוכנה ורוצים לצמוח ולפתח קריירה בתחום מקבלים בסופו של דבר את ההזדמנות ואת המשרה הטובה ביותר הקיימת בשוק. 

דרישות תפקיד בודק תוכנה QA

בודק תוכנה צריך להיות בעלי כישורי אנליטיים, בעלי יכולות ניתוח ומיומנויות מצוינות בכתיבת קוד יחד עם ידע במתודולוגיות וכלים לבדיקות תוכנה ידניות וגם אוטומציה. יתרון משמעותי יש לאלו שמראים ידע והבנה בתחומים סמוכים כמו Devops.

זכרו שהמראיין הפוטנציאלי שלכם יבחן באופן מעמיק את כל הידע והניסיון הבסיסי שיש לכם כדי לבחון אם אתם מתאימים בדיוק לתפקיד הנדרש בבדיקות תוכנה ואם יש לכם את כל הכישורים הדרושים לביצוע תפקיד ראשוני אותו הוא מחפש.

הכשרה מקצועית בקורס בודק תוכנה

אם לא תבצעו הכשרה מקצועית בקורס בודק תוכנה לא תהיה לכם חשיפה מספקת למקרי בוחן אמיתיים ומצבים של בדיקות תוכנה. במסגרת קורס מקצועי של בודק תוכנה לומדים את מתודולוגיות של פיתוח תוכנה שזה עוזר לבודק התוכנה להבין את סביבת העבודה ובאיזה שיטות תתנהל העבודה בעתיד.

במסגרת הקורס נלמדות לעומק המתודולוגיות של בדיקות תוכנה. דבר הכרחי על מנת להבין את התאוריה של הבדיקות וכיצד הן עובדות בפועל ואת תהליכי העבודה.
במסגרת לימוד המתודולוגיות לומדים על כל סוגי בדיקות תוכנה ומה החשיבות שלהן.

אם באפשרותך לקבל עבודה כבודק תוכנה ולהתמקצע בתחום, תפקיד זה יעניק לך יתרון משמעותי. מכיוון שתזכה בתקופת ניסיון במשך כמה חודשים לפני הגשת מועמדות למשרת בודק תוכנה בעל ניסיון.

זכרו כי הבנה בתהליכי העבודה ויכולת לנהל דוקומנטציה בצורה נכונה ויעילה כגון: Test case, bug report ושימוש בתוכנות מיוחדות לזה. הצגת ניסיון מקצועי ותיק עבודות בקורות החיים שלכם תמיד יוסיף יתרונות למועמדות שלכם לתפקיד על פני המתחרים.

כיום רוב המשרות הפנויות דורשות כתנאי סף  תעודות והכשרות מקצועיות בבדיקות תוכנה QA . זה תנאי חובה על ידי רוב החברות  הייטק  לכך שהמועמד יכול להיות פרודוקטיבי מהיום הראשון להצטרפותו לחברה ואין צורך להשקיע זמן או כסף בהכשרת המועמד על מושגי יסוד של בדיקות תוכנה. תוכלו להשתתף בקורס בודק תוכנה אונליין או לקרוא את מדריכי בדיקת תוכנה הזמינים באינטרנט. יש הרבה מדריכים זמינים באינטרנט ללימוד בדיקות תוכנה והכנה לראיונות עבודה גם ביוטוב.

כלים מקצועיים בבדיקות תוכנה QA

ישנם כלים פופולריים רבים לבדיקת תוכנה המציעים גרסאות ניסיון בחינם. 

  • מומלץ מאוד  להתחיל לחקור את תוכנת סלניום תחילה. זה אחד מכלי בדיקת האוטומציה הטובים ביותר הקיימים בשוק ושימושי ביותר לבדיקת אפליקציות WEB.
  • חשוב שתלמדו גם כלים נוספים שאתה יכול לחקור הם QTP, RFT, Bugzilla ,Postman ,Jira, LoadRunner וכו'.
  • ידע של לפחות כלי בדיקת תוכנה פופולרי אחד יכול להיות מועיל מאוד בהשגת עבודה של בדיקת תוכנה.
  • בנוסף לכך ידע בשפות תכנות נוספות ופרקטיקה מעשית עם JAVA, סלניום, בדיקות ידניות וידע SOA יעניקו לך יתרון על פני מועמדים חדשים האחרים. מגייסים בהחלט יפנו אליך ראשונים אם יש לך מערך מיומנויות זה.

סוגי בדיקות תוכנה

  • בדיקת תוכנה ידנית:

בשיטה זו, בודק צריך לעקוב את התפקיד של משתמש קצה. משתמש הקצה הוא זה השתמש בפועל במוצר התוכנה. בתהליך זה, הבוחן צריך להשתמש בכל תכונות התוכנה באופן ידני כדי לבדוק פונקציונליות תקינה ולמצוא את הבאגים.

  • בדיקות תוכנה אוטומציה:

בבדיקות אוטומציה, בודק צריך לאמת את התכונות של התוכנה על ידי כתיבת סקריפטים אוטומטיים שמדמים את פעילויות הבדיקה. זה חוסך הרבה זמן כי זה לא דורש מאמצים ידניים. לרוב זוהי הדרך המשתלמת ביותר לבדיקת תוכנה לטווח ארוך.

  • בדיקת ביצועים - בדיקות עומסים:

שיטת בדיקה זו, התוכנה נבדקת מול עומס עבודה ספציפי. חלק מהמדדים שיובחנו הם היענות, קיבולת עומס מקסימלית וכו'. בדומה לפיתוח תוכנה, בדיקת תוכנה היא גם תחום נרחב. אז אתה צריך להתמקד בתחום אחד של בדיקה. זה יגדיל את הערך שלך בשוק העבודה. לצד התמחות בתחום אחד, תמיד מומלץ להכיר גם תחומי בדיקה נוספים. עליך גם להיות גמיש מספיק כדי לעבור לדומיין אחר במידת הצורך.

קורס הייטק ממוקד


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group