מה ההבדל בין אבטחת מידע לסייבר

עודכן לאחרונה: 1 ינואר, 2023

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

מה ההבדל בין אבטחת מידע לסייבר? באמת קל להתבלבל בין סייבר ואבטחת מידע. הם אינם זהים, אך באספקטים מסוימים קיימת חפיפה ביניהם.

אבטחת סייבר היא היבט מצומצם יותר של אבטחת מידע, אך יחד עם זאת זוהי נישה מורכבת הדורשת כלים מקצועיים וידע רב. אם ננסה להשוות זאת לתחום אחר נוכל להמשיל את אבטחת המידע לתחום הרפואה, ואת תחום הסייבר לאונקולוגיה. גם אונקולוג הוא רופא, אך יש לו ידע ומומחיות בתחום רפואי מוגדר - מחלת הסרטן.

סייבר ואבטחת מידע

מקובל לראות בסייבר ואבטחת מידע תחומי קריירה שונים. זאת מכיוון שכל אחד מהם דורש סט אחר של ידע וכלים. אז מה ההבדל בין אבטחת מידע לסייבר?

כל גוף המחזיק במידע רוצה לשמור עליו, וזה אף מחויב בחוק. כולם רוצים להגן על המידע, כלומר להבטיח כי רק מי שמורשה יוכל לגשת למידע ולבצע בו פעולות. גישה לא מורשית למידע עלולה לפגוע בלקוחות ועסקים, כמו גם בגופים ציבוריים וממשלתיים.

מי שמופקד על אבטחת מידע נדרש לתת מענה לזמינות המידע, אמינותו וחשאיותו. העוסקים באבטחת מידע בדרך כלל מתמודדים עם קביעת מדיניות אבטחת מידע בארגון וניהול מערכות להגנה על המידע.

הטכנולוגיות המודרניות מאחסנות מידע על מערכות ממוחשבות המחוברות ועוברות דרך רשתות תקשורת, דבר המוסיף אתגרים חדשים לאבטחת המידע. וכאן נכנס תחום אבטחת הסייבר. רשתות התקשורת מביאות איומים חדשים, איומים היכולים אפילו להגיע מהצד השני של העולם, וכאן נדרשים מומחי סייבר בשביל להגן על המידע.

תחום הסייבר מכסה את כל מה שקשור לאותן מערכות מחשב ורשתות תקשורת, וגם בתוכו ישנן התמחויות שונות.

מהות ההבדל בין אבטחת מידע לסייבר

מכיוון שרוב המידע כיום נמצא במערכות ממוחשות, רבים עדיין אינם מבינים מה ההבדל בין אבטחת מידע לסייבר. בעוד סייבר הוא חלק מתחום אבטחת המידע, ניתן להצביע על כמה אספקטים של אבטחת מידע שאינם קשורים לתחום הסייבר.

אבטחת המידע מתארת את כל התהליך של קביעת מדיניות וניהול מערכות שנועדו להגן על מידע דיגיטלי, מידע פיזי ואינטלקטואלי ולא רק מידע במרחב הקיברנטי.

אנשי אבטחת המידע מתרכזים בעיקר בהרשאות ואמצעים לשמירה על המידע. ואילו מומחי סייבר מתמקדים במניעת התקפות סייבר, כמו למשל תכנות קוד זדוני או מתקפות כופר.

אבטחת מידע וסייבר - מה יש להם במשותף?

לאחר שהסברנו מה ההבדל בין אבטחת מידע לסייבר, כמה מילים על המשותף לשני התחומים. הדבר המרכזי המשותף לשניהם הוא העיקרון שעומד בבסיס עבודתם, והוא השמירה על חשאיות המידע, אמינותו וזמינותו. זהו הקו המנחה לכל מדיניות וצעד שינקטו בו.

לשניהם יש מטרה משותפת שהיא להבטיח שהמידע יהיה נגיש רק למי שמורשה, כמו פרטי האשראי באתר מכירות. אמינות המידע, כלומר שאף אחד לא ערך שינויים זדוניים במידע - למשל אם ביצעתם תשלום בכרטיס אשראי, ששום גורם לא יצליח לשנות את הסכום ששילמתם. ולבסוף להבטיח את זמינות המידע, למשל הזמינות של חשבון הבנק שלכם.

קורס הייטק ממוקד


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group