6 מיומנויות חובה בתחום אבטחת מידע

עודכן לאחרונה: 20 אוקטובר, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

הקדמה

אחת הסיבות לכך שחברות מתקשות למצוא אנשי מקצוע מנוסים בתחום אבטחת הסייבר - פשוט אין הרבה מקצוענים טכנולוגיים ששולטים ביכולות הטכניות הדרושות, וגם ב"כישורים רכים "(כגון תקשורת ברורה).

מה לגבי אלה שיש להם? ובכן, הם כבר מועסקים (לרוב עם משכורות והטבות גבוהות שנועדו לשמור אותם במקום לטווח הארוך).
אם ברצונכם לפנות לקריירה בתחום אבטחת מידע וסייבר (בחירה הגיונית, לפחות מבחינת השכר), הנה כמה מהכישורים והתכונות שיסייעו לכם:

הרגלי עבודה

הרגלי עבודה חיוניים, כולל היכולת לעבוד באופן שיטתי ובאופן מכוון לפרטים, בין היתר:

  • נחישות לחקור בשאלות טכניות ולבחון אותן מכל הכיוונים.
  • הסתגלות ותשוקה לתחום.
  • יכולות אנליטיות ואבחון חזקות.
  • הבנה של נקודות תורפה נפוצות ברשת.
  • היכרות שוטפת של סטנדרטים, נהלים ושיטות עדכניים.

מיומנויות רכות

אנשי מקצוע בתחום הסייבר מקיימים תקשורת סביב נושאים מסובכים לאנשים ללא רקע טכני רב (כגון מנהלים בכירים). לכן, שליטה בכישורים הבאים היא לא פחות חשובה על מנת להתקדם באבטחת הסייבר:

  • כישורי הצגה ותקשורת מצוינים לתקשורת אפקטיבית עם ההנהלה והלקוחות.
  • יכולת ניסוח ברור של מושגים מורכבים (בכתב ובעל פה).
  • יכולת, הבנה ושימוש בכישורי הקשבה (בדגש על לקוחות!).

מנקודת מבט של אבטחת סייבר, כישורים רכים יאפשרו לכם גם לזהות האם האקרים משתמשים בהנדסה חברתית כדי לשכנע עובדים תמימים לתת להם סיסמאות, אישורים וגישה למערכות מאובטחות אחרת.

כישורים טכניים

אנשי מקצוע טכניים צריכים להבין את הארכיטקטורה והניהול של מערכות הפעלה (לינוקס, Windows וכו'), רשתות ותוכנות וירטואליזציה, בנוסף למושגים כלליים של תכנות/פיתוח תוכנה ומיומנויות ניתוח תוכנה.

יש גם צורך להבין את שפות התכנות הנפוצות כמו, Python. ומעסיקים רבים דורשים אישורים כתנאי הכרחי לתעסוקה, כמו הסמכות לאבטחת מערכות מידע בינלאומיות CEH (האקר אתי מוסמך).

למרות שהאישורים מהסוג הזה טובים ומראים למעסיקים שהמועמד מעוניין, יש לשלב אישורים עם ניסיון תעשייתי מוצק כדי לקבל את רמת המיומנות הנכונה הנדרשת.

כישורי יישום

מקצוענים בתחום אבטחת מידע וסייבר יודע לבחון את מערך האבטחה של החברה מבחינה הוליסטית, כולל איומים, מפרטים, יישום, מבדקי חדירה והערכת פגיעות. הם מבינים גם בעיות אבטחה הקשורות למערכות הפעלה, רשתות ותוכנות.

לא מדובר רק בהבנה, אלא גם ליישום. למידת ארכיטקטורת המערכות והרשתות, ולאחר מכן שימוש במידע כדי לזהות את אמצעי הבקרה האבטחתיים ואת אופן השימוש בהם. כנ"ל לגבי חולשות במאגרי מידע ובפריסת אפליקציות. בנוסף, אנשי אבטחת הסייבר יכולים להשתמש בכישורי הקידוד שלהם בכתיבת כלי אוטומציה למשימות אבטחה מסוימות.

יכולות ניהול

אנשי אבטחת מידע וסייבר חייבים לארגן ולתאם הערכות פגיעות טכניות, כולל פגיעות מערכות ורשתות, בדיקות חדירה, יישומי אינטרנט, הנדסה חברתית, אבטחה פיזיות, אבטחה אלחוטיות והטמעת פתרונות תשתית מאובטחת.

הם מגדירים את הכיוון הטכני לניהול אירועי אבטחה, ומבטיחים את תקינות התהליך והגישה המתקבלים מכך, והם יצטרכו להסביר להנהלה (ולהראות מבחינה משפטית) כיצד התנהלה התקפה.

להבין את התמונה הגדולה

אנשי מקצוע בכל הרמות יודעים את תקנות הפרטיות והאבטחה העדכניות ביותר. אנליסטים רבים מצביעים באופן קבוע על  אבטחה ופרטיות כשני הנושאים המובילים העומדים בפני עסקים כיום - כישלון אבטחה לא רק משאיר פתח להאקרים, אלא עלול להסתכן בקנסות מצד גופים ממשלתיים המודאגים יותר ויותר מאופן ניהול הנתונים.

מסלול לימודים אבטחת מידע וסייבר של מכללת Real Time Group מספק הכשרה מקיפה של כל המיומנויות הנדרשות וגם כיצד פועלת המערכת ההיקפית, סריקת הרשתות ותקיפה במידת הצורך.

בקורס סייבר תלמדו את כל שיטות החדירה השונות שקיימות כדי לסייע לחברות ומוסדות להגן על המערכות האלקטרוניות שלהם. על ידי כך שתתנסו בכל השיטות במערכות הרלוונטיות כדי לאתר ולטפל בבעיות האבטחה. הניסיון המעשי, בשילוב המיומנויות שתרכשו במהלך הקורס, יהיו המפתחות החשובים שלכם במשיכת מגייסים והשלב הראשון לקראת הזנקת קריירה באבטחת מידע וסייבר.


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group