זמן הכשרת בודקי תוכנה QA

עודכן לאחרונה: 26 אוקטובר, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

הקדמה

רבים תוהים כמה זמן לוקח לעשות קורס QA. ולמען האמת, התשובה היא שזה תלוי בזמינות הסטודנט. מסלולי הכשרה של בודקי תוכנה יכולים לנוע לרוב בין חצי שנה לשנה וזה משתנה בין תוכניות לימודים. אבל בנוסף לשיעורים פרונטליים ישנה חשיבות רבה גם ללימוד עצמי, חזרה על חומר שנלמד והתעמקת בנושעים שנלמדו.

בעוד סטודנטים אחדים מסוגלים להתנתק עכשיו מרוב עיסוקיהם ולהשקיע חצי שנה אינטנסיבית ברכישת המקצוע בלבד, אחרים, חייבים לעבוד או נאלצים להתמודד עם מחויבויות אחרות (מערכות יחסים ומשפחה לדוגמה). כמובן, שינוי במשך קורסים נע גם בין קורסי בוקר לקורסי ערב, כאשר קורסי בוקר לרוב נעשים במתכונת של ימי לימוד מלאים באורך כשמונה שעות, בעוד קורסי ערב הם קצרים יותר (4 - 6 שעות). 

שבשיעור אנו לומדים את הבסיס ואת הנושאים החשובים אבל אולם מתקדם כל הזמן וכל יום יוצא משהו חדש. לכן יש להשקיע הרבה מאמץ וזמן בלימוד עצמי וחיזוק הידע הנרכש בכיתה.

קורס QA כמה זמן?

במכללת RTG ניתן ללמוד בדיקת תוכנה בשני מסלולים- מסלול בוקר שנמשך שישה חודשים, ומסלול ערב שנמשך שנים עשר חודשים. להבדיל ממקומות אחרים, מכללת RTG. מאמינה שכדי להצליח לרכוש מקצוע אמיתי (ולא רק ידע תיאורטי), ההכשרה עצמה צריכה לכלול עבודה מעשית, תרגולות ובחנים. לכן, הסטודנטים למדים גם זמן רב בבית ומחדדים כל הזמן את יכולות התכנות שלהם.

במהלך הקורס לומדים להבין את התהליך עבודה, מתודולוגיות פיתוח תוכנה שונות ואת הכלים החשובים כמו JIRA, GIT, JENKINS. מסלול הבוקר הוא מסלול אינטנסיבי של חמישה ימים מלאים בשבוע, ובסיומו יוצאים בודקי התוכנה המקצועיים ביותר בישראל. במהלך השנים נחטפו אחד אחרי השני אנשי ה- QA של מכללת RTG והתברגו בכמה מן המשרות הנחשבות ביותר בתחום בארץ.

מסלול האוטומציה

למיטיבי לכת, ישנו גם מסלול האוטומציה המהווה המשך ישיר למסלול ה-QA. הוא נמשך שלושה חודשים נוספים, שלושה ימים מלאים בשבוע, במתכונת אינטנסיבית גם כן. את המסלול עושים אנשי QA עם סיום לימודיהם, או אפילו חוזרים לעשותו לאחר מספר שנים כשהם רוצים להתפתח במקצוע. עם זאת, אין זה מחייב לעשות את מסלול האוטומציה בשביל לעבוד בהייטק ולהצליח להתקדם בתחום.


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group