למה ללמוד דבאופס?

עודכן לאחרונה: 21 אוגוסט, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

קריירה ב DevOps

האם אי פעם יצא לכם להשתמש בתוכנה לא נוחה רק בגלל שהיא הייתה בנויה פשוט לא נכון? אתם בטח יודעים כמה זה יכול להיות מתסכל, וזו הסיבה שתחום DevOps התפתח.

DevOps מאפשר לעשות סקירה מפורטת לאורך כל תהליך פיתוח התוכנה – בצורה הוליסטית. זה גורם לפיתוח יציב יותר ובסופו של דבר – מוצר טוב עבור המשתמשים.

אם אתם רוצים לעשות הסבה לתחום ההייטק ולא פוחדים מעולם הקוד – אולי כדאי לשקול ללמוד DevOps.

מה זה devops? מה היתרונות בלימודים? ומה המגמות הצפויות בעתיד? is devops a good career? כל הפרטים במאמר הבא.

מה זה DevOps?

DevOps היא גישה לפיתוח תוכנה, כאשר צוות הפיתוח (Dev) משתף פעולה עם מחלקת התפעול (Ops) בכל שלבי פיתוח התוכנה. אלה כוללים תכנון מוצרים, פיתוח, בדיקות ותמיכה. בפועל, מדובר בתפקיד יותר מורכב מכך.

נכון להיום devops מייצג מכלול כלים ומיומנויות שמאפשרים לחברה או לארגון לספק ללקוחות שלו פתרונות איכותיים יותר ומוצרים משופרים בדרך מהירה ויעילה יותר. במכללת Real Time תוכלו לקבל את כל הידע שנדרש כדי לפתח קריירה משגשגת בתחום על פי הדרישות הרלוונטיות ביותר בחברות ההייטק המובילות.

איש devops למעשה הולך לנהל את הפרויקטים בצורה רוחבית, הוליסטית ויעילה – התפקיד העיקרי שלו יהיה להתאים את המוצר לדרישות ולצרכי התעשייה והלקוח באמצעות היכרות עם מספר תחומים:

  • פיתוח תוכנה יעיל ומהיר
  • הכרת Database
  • טיוב תהליך האוטומציה עם שפות תכנות, שפות scripts, כלים ותוכנות ייעודיות.
  • כתיבה ופריסה של קודים בצורה מהירה יותר, תוך פיקוח קבוע על סקריפטים ברורים.
  • Continuous Integration – עריכת בדיקות ליעילות תוכנה: עדכונים, אימות והעלאה מהירה, כולל איתור וטיפול בתקלות, בעיות ובאגים
  • שמירה על אספקה רציפה של המוצר ללקוח
  • ניטור ורישום – ניתוח היישומים לאחר העלאתם כדי להגיע ליצירת התראות 24/7

כל אלה ועוד הופכים את אנשי devops למבוקשים מאוד בחברות הייטק שמבינים כמה הם יכולים לחסוך להם זמן, כסף והרבה אנרגיה. מוצר שעובר קידוד, פריסה וטיוב על ידי איש devops הוא מוצר איכותי, אמין שמותאם לצרכים המתקדמים של הארגון.

היתרונות המובילים בלימודי DevOps

1. משכורת גבוהה

חברות וארגונים רבים ממשיכים כל הזמן לחפש דרכים לשפר את תהליכי העבודה שלהם במקום, זו בדיוק הסיבה שאנשי DevOps הם מבוקשים מאוד ונחטפים במהירות על ידי אותם ארגונים שזקוקים לאנשי מקצוע מוסמכים שיעלו את האיכות המוצרים שהם מפתחים. העלייה בביקוש בשנים האחרונות, הוביל גם לעליה בשכר של מפתחי DevOps. למרות שהמשכורת תלויה בתפקידכם, השכר הממוצע של איש DevOps

2. כל אחד יכול ללמוד DevOps

– נכון שלימודי DevOps נחשבים ליחסית תובעניים ולא קלים – אבל עם גישה נכונה של למידה, אתם יכולים לקלוט את החומר גם אם אתם מגיעים מרקע אחר. אנשים רבים שהחליטו לעשות הסבה לעולם ההייטק וכאלה שמגיעים מתחומים רחוקים, הגיעו אלינו למכללה והתחילו בלימודי DevOps – כיום הצליחו להשתלב במיטב חברות ההייטק בישראל (וגם בעולם).

3. קל יותר להשיג עבודה

מגפת הקורונה שפקדה את העולם ואת ישראל בשנה האחרונה גרמה להרבה אנשים לחשוב על הקריירה שלהם ולעשות הסבה מקצועית. תחום ההייטק הוא בין היחידים שלא נפגע לאורך כל התקופה הזו מהסיבה שזה מקצוע חיוני ושניתן לבצע אותו מכל מקום – גם מהבית. בנוסף, מדובר בתחום מאוד מבוקש עם מעט מאוד אנשי מקצוע שזמינים למלא תקנים בחברות, זה משאיר חלון הזדמנויות עצום עבור כל מי מחפש עבודה בתחום.

– כמקצועני DevOps יהיה לכם ידע ייחודי שניתן להציע לחברות וארגונים. זה ייתן לכם יתרון על פני עובדים אחרים ויוביל אותכם לצמיחה משמעותית בקריירה. בגלל הכישורים הרבים שהם רוכשים, אנשי DevOps מגיעים מהר יותר לעמדות ניהול ומפתח בחברות.

מה התחזית לשנת 2022 בתחום ה DevOps?

מגפת הקורונה ללא ספק הפכה לטרגדיה אנושית, שהשפיעה על מיליוני חיים ועסקים ברחבי העולם. הכלכלה העולמית הושפעה מאוד מהתפרצות הקוביד-19.

מכיוון שלארגונים ברחבי העולם אין ברירה אלא לצאת לדרך להאיץ את השינוי הדיגיטלי שלהם, DevOps הפכה מכריעה ובלתי נפרדת להצלחת העסק יותר מתמיד. עם שינוי הנוף העסקי והטכנולוגיה מתפתחת במהירות הבזק, DevOps התפתחה גם כדי להתאים לצרכים המשתנים.
חלק ממגמות ה- DevOps שהולכות להתעורר בשנת 2021 צפויות להשפיע ולעצב מחדש את הנוף העסקי, הנה כמה מהן:

1. אבטחה תהיה בראש סדר העדיפויות

בשנה הקרובה שירותי DevOps בחברות יעדיפו להתמקד באבטחה יותר מתמיד. הטכנולוגיה של ימינו אומנם משדרגת את איכות חיינו אך גם באותה עת מעלה כמה דגלים אדומים וחששות ביטחוניים, אך בעקבות המגפה, כאשר רוב העולם עבר באופן מקוון במסגרת העבודה, קניות ולימודים – ביטול אותם חששות ופרצות הפך להיות בעדיפות עליונה. כתוצאה מכך, המודעות לאבטחת סייבר עולה. איך זה קשור? בגלל שאבטחה תהיה מרכיב חיוני בכל הליך פיתוח תוכנה, אפליקציה ואתר – זו יהיה מגמת הליבה של DevOps בשנת 2021.

2. שוק נטול שרת יתפוס תאוצה

ארכיטקטורה ללא שרת נפרסת באלפיות השנייה ומספקת איכות מרשימה. זהו מודל שירות הענן חדשני עם קצב צמיחה של 75% בשנה. עד שנת 2021, השוק נטול השרתים צפוי לעלות ל -7.7 מיליארד דולר. מספיק להסתכל על פלטפורמת הענן של Google, Microsoft Azure, כדי להבין את נפלאות מחשוב הענן ללא שרתים. הסיבות מדוע מפתחים מעדיפים עכשיו שוק נטול שרת הן רבות, הנה כמה מהם:
 הם מציעים פריסה מהירה
 הם משפרים את המדרגיות
 פרודוקטיביות מרבית
 חווית משתמש מעולה
 צמצום את העלות
מחשוב ענן ללא שרת הוא העתיד, ובשנת 2021 הוא צפוי לשנות את כל המנגנון של מחשוב ענן.

3. פריחה של ענן ציבורי

DevOps זה עדיין ענף שהולך וגדל, ומחשוב רב ענן מוכיח זאת בצורה הטובה ביותר. המגמות בשנה הקרובה יעוררו שינוי מסיבי בגישה של ענן ציבורי. חברות וארגונים רבים עוקבים אחר אסטרטגיית מחשוב ענן היברידית מכיוון שהיא מציעה גמישות וחיסכון כספי רב לחברות הייטק. סקר RightScale מראה כי 84% מהעסקים מסתמכים על אסטרטגיה מרובת עננים, והיא צפויה לגדול בשנת 2021 מכיוון שהיא רלוונטית למגמות הצומחות בענף.

תחום ה DevOps ללא ספק ממשיך להתפתח ולצמוח ובשנתיים בקרובות יותר ויותר חברות הייטק יחפשו אנשי מקצוע בתחום. מכללת ריל טיים מכשירה סטודנטים כבר למעלה מ-10 שנים בתחומים הנ"ל ואלפי בוגרים כבר הצליחו להשתלב בחברות ההייטק הטובות ביותר בארץ. בזכות הניסיון העשיר שלנו, המרצים המיומנים ושיתופי פעולה עם חברות מובילות במשק – אנחנו יודעים בדיוק מה השוק מצפה ודורש מהעובדים ואיזה ניסיון צריך כדי להצליח. בהתאם לכל האמור, אנחנו מכינים את מסלולי ההכשרה המקיפים והמעשיים ביותר בישראל כדי להעניק לסטודנטים שלנו את כל הידע המעשי שהם צריכים כדי להצליח בקריירה שלהם בעתיד.
יש לכם עוד שאלות על לימודי DevOps? נשמח לעזור לכם! מלאו את הפרטים שלכם ויועצי הלימודים שלנו יחזרו אליכם בהקדם.

לייעוץ אודות לימודי תעודה ופיתוח קריירה באבטחת מידע צרו איתנו קשר בטופס המצורף ↓

שירותי DEVOPS לחברות


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group