DPDK – Data Plane Development Kit

עודכן לאחרונה: 18 ספטמבר, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

מה זה DPDK? – התחום החם בעולם הNetworking

אם אתם עובדים בעולם ה- Networking אז בטח כבר שמעתם את המושג DPDK. במאמר זה נפרט על הנושא החם של תחום ה- Networking – טכנולוגיה (Data Plane Development Kit (DPDK.

התרגום הישיר DPDK הינו “ערכת פיתוח בעבור שכבת הנתונים”, מדובר בעצם ברשימת ספריות (תוכנה כמובן) אשר מאפשרות האצת עיבוד Packets המגיעות מרשת כאשר (שימו לב) הביצוע מתבצע מה User Space.

כידוע בעולם ה Networking, מנות אשר מגיעות מהרשת מתקבלות ע”י הכרטיס הרשת, נשמרות ב SRAM שלו, יש וידוא שאכן ה Packets תקינות (בדיקות CRC, Overflow, Size וכ"ו) ולאחר מכן מועברות באופן די סטנדרטי לשכבה השלישית – שכבת ה Networking (שכבת ה IP).

בשכבת ה Internet Protocol נבדק (בין השאר) הניתוב שלהן ובמידה והן מיועדות ל Host הנוכחי הן עוברות לשכבה הרביעית – שכבת הTransport (שכבת TCPUDP) ומשם מועברות ל Ports.

ועכשיו לעיקר – בכדי להקל על המתכנת (ה System Programmer) כל התהליך אשר תואר לעיל, כל העיבוד על הPacket מתבצע ב Kernel Space, ה User Space מקבל כמעט את כל ה Data מוכן.

אז מה ייחודי ב DPDK?

היות ורוב הזמן הקוד רץ ב User Space, שיטת ה DPDK מיישמת את ה Networking Stack דווקא בעולם ה User Space ולא Kernel כפי שנהוג.
הדבר מתאפשר ע”י השתלטות על ה Ethernet Device Drivers והעברה ישירה של המנות ישירות ל User Space (מכירים את המושג Zero Copy) תוך כדי עקיפת ה Kernel Space (מוכר גם כ Kernel bypass).

dpdk

עיבוד המנות בשיטת DPDK עובד כיום במגוון רחב של ארכיטקטורות CPU לרבות מעבדי x86, POWER ו ARM, תוך שימוש בעיקר במערכת הפעלה מבוססות לינוקס.
אך אל דאגה! ניתן להשתמש ב DPDK מורשה תחת רישיון BSD קוד פתוח.

חטיבת ההדרכה של Real Time Group דואגת לכם ובעקבות העלייה בביקוש להבין את נושא ה- DPDK עיבינו את הלימוד בנושא זה בקורס Linux Kernel & Device Drivers וכן בקורס Networking.

בנוסף לכך, תמצאו את הקורסים הללו בשילוב עם כל הנושאים החמים בשוק במסלול המלא שלנו Real Time & Embedded Systems

חטיבת הפיתוח שלנו מיישמת ומטמיעה DPDK בעבור חברות הייטק כבר משנת 2016. תוכלו להתרשם מהפרויקטים השונים שלנו באתר Real Time Group Development
נשמח לעמוד לשירותכם.


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group