SOC ANALYST שכר

עודכן לאחרונה: 5 אוקטובר, 2023

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

לפני שנדבר על SOC ANALYST שכר, כדאי להסביר מהו ה SOC ANALYST ומה חשיבותו בארגון. זה יעזור לכם להבין מדוע התחום כל כך מבוקש ומדוע המשכורות גבוהות.

SOC הוא קיצור Security Operations Center, או בתרגום לעברית מרכז פעולות אבטחה.

חברות, כמו גם גופים ציבוריים, עושים שימוש רב במערכות מידע, ולכן גם חשופים לסכנות גדולות. הן משקיעות משאבים רבים בשמירה על אבטחת המידע לצורך פעילותם השוטפת והתקינה. האיומים הם רבים ומגוונים, והם לרגע לא פוסקים. גם כאשר עובדי המשרד הולכים הביתה בחמש, עדיין מערכות המידע רגישות לפגיעות שונות. על החברה להגן על המידע 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה.

ההגנה על המידע הארגוני היא אינה פעולה נקודתית, היא דורשת מדיניות ומערכות טכנולוגיות שידעו לתת מענה לאיומים. מניעה היא דבר החשוב ביותר, אך אבטחת מערכות מידע צריכה גם לתת מענה למזעור נזקים והתאוששות מאסון.

היכן נכנס לתמונה אנליסט אבטחת מערכות מידע?

תפקידו של SOC ANALYST הוא להגן על מערכות המידע של הארגון. הוא אינו עושה זאת לבדו, אלא באמצעות מרכז אבטחת מידע הנשען על מומחים שונים בתחום. התפקיד שלו הוא לזהות אירועים חריגים בזמן אמת, כמו גם לבצע הערכת סיכונים כללית לארגון. הוא משתמש במערכות טכנולוגיות שונות לצורך קבלת התראות בזמן אמת, וגם הערכת סיכונים מונעת.

העבודה של אנליסט אבטחת מידע היא בעלת ערך רב לארגון. בזכותו ניתן למנוע פעולות סייבר התקפי, פעולות הונאה וסכנות שונות למידע הארגוני וגם למנוע פגיעה בלקוחות הארגון. אנו יכולים לראות אנשי SOC באינספור ארגונים כמו למשל בנקים וגופים פיננסיים, בתי חולים, חברות ביטוח, חברות הייטק ועוד.

ואחרי שהבנו את חשיבותו של האנליסט, זהו הזמן לדבר על SOC ANALYST שכר. פגיעה במערכות המידע של הארגון יכולה לגרום לנזק תפעולי, פגיעה בלקוחות ונזק תדמיתי - והדברים הללו נאמדים במיליונים ואפילו מיליארדים. לכן די ברור מדוע חברות מוכנות להשקיע משאבים במניעה.

 

מסלולי הכשרה למקצועות הייטק הכי מבוקשים כיום:

SOC ANALYST משכורות

המשכורות בתחום הן גבוהות, ובוודאי כבר הבנתם למה. כמובן שהן אינן אחידות ועשויות להיות מושפעות מתחום ההתמחות, הרקע של העובד ושנות הניסיון. SOC ANALYST שכר ממוצע לעובד בעל ניסיון של שנתיים-שלוש עומד על 11,000-15,000 ש“ח. אך ככל שעולה הניסיון כך עולה השכר. אנליסטים בעלי ניסיון של 3-5 שנים מגיעים לשכר של 15-18 אלף. אלו שצברו מעל חמש שנות ניסיון צפויים לשכר של 20-22 אלף שקל. אך עם ותק שכזה הם עשויים גם להתקדם לתפקיד של ראש צוות ולהגיע לשכר של 23-29 אלף שקל.

דיברנו רק על SOC ANALYST שכר, אך לא נשכח תנאים טובים המתלווים לעבודה, כמקובל בחברות ההייטק.

תובנות לסיכום, איומי הסייבר על ארגונים רק הולכים וגוברים, אך גם התלות שלנו והשימוש במערכות המידע. כך שיש להניח כי התחום והביקוש לעובדים ימשיכו לצמוח. עבור מי שמתלבט במסלול קריירה, זהו בהחלט כיוון מומלץ. הוא גם משתלם מבחינה כלכלית, גם ישנו היצע גדול של משרות ומעל הכל הוא גם מעניין מאוד.

 

קורס הייטק ממוקד


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group