AB Testing משומשת ביישומים, אתרים ומחקרים. הרעיון המרכזי של מתודולוגיה זו, היא לפצל את קהל היעד בין שתי וריאציות ולבדוק בעזרת כלים סטטיסטיים מה היא הגרסה הטובה ביותר לפי ממדים שנקבעו מראש.
AB Testing היא אחת מהשיטות הנפוצות ביותר בתחום הדאטה אנליטיקה ובחקר השפעת שינויים על התוצאות. הרעיון המרכזי במתודולוגיה זו הוא לבחון ולהשוות שני וריאציות של גורמים מסוימים על קבוצות שונות, ולקבוע איזו מהן נותנת את התוצאה הטובה ביותר.
במהלך הקורס, הסטודנטים לומדים מבוא סטטיסטי לבניית מבחנים וביצועם, להשתמש בכלים סטטיסטיים לניתוח תוצאות והבנת המשמעויות של התוצאות. בהקשר של התעשייה, הקורס מציע כלים למדידת השפעה של שינויים והחלטות עסקיות, כמו בחירת תצורה גרפית נכונה, על מנת לנתח את התוצאות בצורה האפקטיבית ביותר.
מבנה הקורס:
במהלך הקורס נכיר יסודות סטטיסטיים של מבחן, דרכים להציג ולנתח את התוצאות והמשמעויות של תוצאות הללו. נכיר גם שתי גישות: קלאסית - מבוססת על פרמטרים מרובים- ומודרנית - מבוססת על לוגיקה בייסיאנית (Frequentist vs. Bayesian). נבחן גישות הללו במספר מקרים עם מדדי הצלחה שונים המתאימים למרקים המתרחשים בפועל בתעשייה.
בקורס נלמד:
- מושגי יסוד בהסתברות וסטטיסטיקה
- מבחן פיצול – A/B test – הגדרות, גישות
- גישת הפרמטרים המרובים – מודל, T-test, הערכת מספר דגימות
- הגישה הבייסיאנית – המודל הדיסקרטי והמודל המתמשך
- יישומים בעולם האמיתי: תקופת למידה, קבוצת בקרה, סימולציות, הדמיות ,מבחן מקוון