סוגים של בדיקות תוכנה QA

עודכן לאחרונה: 26 אוקטובר, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

בדיקות תוכנה QA - קופסא שחורה

אם אתם עוסקים בבדיקות תוכנה או מתעניינים בתחום וודאי שמעתם על סוגים שונים של בדיקות תוכנה כגון: Grey / White / Black Box Testing.

כל סוגי בדיקות תוכנה אלו הם הכרחיים בעולם בדיקות התוכנה אתרי אינטרנט אבל בכל זאת יש הבדלים בין סוגים אלו ואופן העבודה וחלק מתהליך הלמידה וצבירת ניסיון עבור איש בדיקות התוכנה הוא להכיר מגוון סוגי בדיקות על כל גווניהם, גם הנפוצים או החשובים פחות או יותר צריכים להיות בסל הכלים של בודק תוכנה או מפתח האוטומציה.

אם הגעתם הנה בעקבות חיפוש אחר קריירה בבדיקות תוכנה או כי אתם רוצים לבדוק וללמוד עוד על התחום זהו המקום הנכון, תוכלו במאמר זה ורבים נוספים מבית Real Time Group להכיר את עולם ההייטק וללמוד עוד על מנת שתהיה לכם היכולת לבחור בצורה נכונה את הנתיב המתאים לקריירה שלכם.

בדיקות תוכנה קופסה אפורה

בדיקות תוכנה Black Box זו מתודולוגיה של בדיקות של פעילות התוכנה כאשר הפעילות לא מוכרת לבודק והוא בודק את התוכנה בתור סוג של משתמש רגיל. הבדיקות מתבצעות ללא גישה לקוד ולמעשה נבדקת התוכנה לפי הדרישות של הרכיב, וההגדרות שנקבעו וכו'.

מה שייבדק הוא קלט ופלט ומה שחשוב הוא התוצאה ולא אופן פעילות התוכנה תוך כדי. מקור המושג Black Box הוא שבודק התוכנה לא בוחן את קוד התוכנית אלא רק את הפעילות והתקינות לפי הדרישות.

מכיוון שבודק התוכנה לא צריך לדעת לכתוב או להבין קוד או להשתמש בכלים מתקדמים הידע הנדרש ממנו על מנת לבצע את הבדיקות מסוג זה הוא מינימלי ולכן מתאים כמשימה בין היתר לבודקים בעל ניסיון מועט יחסית אשר נמצאים בתחילת דרכם.

בדיקות תוכנה קופסה לבנה

בדיקות קופסה לבנה נחשבות למסובכות יותר לביצוע מכיוון שהן מצריכות מתכנת בעל ידע רב וניסיון בכתיבת קוד וגם צריך שיהיה בעל ידע במערכת אותה הוא בודק, לאחר מכן המפתח יכתוב את הקוד הרלוונטי לבדיקות התוכנה וכך תתבצע הבדיקה של הקוד עצמו.

סוג בדיקות זה יעזור לבדוק ולאתר שגיאות חבויות יותר או פחות בקוד וכך לשפר רבות את פעילות התכונה וגם את הכתיבה של והפיתוח מלכתחילה.

לסוגי הבדיקות הנ"ל יש את אותה המטרה – לאתר באגים ולשפר את פעילות התוכנה, חשוב לציין כי העדיפות היא שיהיו את שתי היכולות בסל הכלים של כל בודק תוכנה, כלומר – לצד יכולת לבצע בדיקות בתור משתמש קצה חשוב גם לדעת ולצבור ידע בכתיבת קוד על מנת שיהיה בסל הכלים גם את הידע לכתוב בדיקות קופסא לבנה וכך למעשה להיות חלק בלתי נפרד וחשוב של כל הליך פיתוח מוצר.

לימודי בדיקות תוכנה QA אוטומציה ב Real Time Group

קורס בודק תוכנה QA ואוטומציה של מכללת Real Time Group - הוא קורס מקיף ומעשי המתבסס על הניסיון הרב של מרכז הפיתוח בעבודת QA לצד פיתוח תוכנה.

הסילבוס והתכנים של לימודי בודק תוכנה מתעדכנים על בסיס קבוע.

במהלך קורס בודק תוכנה QA תתבצע הכנה למבחן ההסמכה הבינלאומי ISTQB בבדיקות תוכנה, המוכר לעבודה בחו"ל מהווה אסמכתא למקצועיות הבודק.

בית תוכנה ומרכז הדרכה Real Time Group מספק שירותי פיתוח, הדרכה והשמה למאות חברות הייטק בארץ ובחו"ל.

כיום ישנה דרישה גבוהה מצד לקוחותינו לפרויקטים בתחום, ולכן אנו מחפשים מועמדים המעוניינים להצטרף אלינו - ללמוד ולעבוד איתנו.

 


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group