מדוע ללמוד פייתון?

עודכן לאחרונה: 8 אוקטובר, 2023

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

הקדמה

ניתן לומר כי שפת Python בימים אלו נחשבת לאחת משפות התכנות הפופולריות והמבוקשות ביותר בתעשיית ההייטק.
הפופולריות של שפת תכנות זו והשימוש הנרחב שלה בתעשייה במגוון רחב של פרויקטים הופכים את לימודי פייתון לאחד מקורסי התכנות המבוקשים ביותר שכן הביקוש הוא גדול, תחומי התעסוקה מגוונים ובהתאם לכך יש כדאיות גדולה בבחירת שפה זו להתמקצעות בדרך לקריירה מתגמלת עם עתיד מקצועי מפותח. אז אם אתם רוצים או שוקלים לפתח קריירה בהייטק בתור מפתחי פייתון הגעתם למקום הנכון! להלן סקירה של מספר יתרונות מרכזיים מדוע כדאי ללמוד תכנות בשפת.

שכר למפתחי Python

בעקבות הביקוש למפתחים והעובדה כי חברות מובילות במשק לצד סטארטאפים מחפשות מפתחים מיומנים נוצר סוג של מאבק על כל מפתח מקצועי אשר יכול לתת ערך כבר מתחילת הקריירה שלו, החברות הנ"ל מוכנות לשלם משכרות גבוהה יחסית לצד תנאים מפנקים, ימי חופשה, השתלמויות וכו' למי שיענה על הצורך המקצועי שלהם.

שימוש ב-Python בעולמות ה-Data

מדע הנתונים זהו תחום חם ביותר ופייתון הפכה למובילה בתחום זה בשל היותה המחליפה של שפת MATLAB במחקר מדעי. מנועים מספריים של פייתון כמו 'נובי' ו'פנדה', ועיסוקה גם בטבלאות, במטריקס ובנתונים סטטיסטיים ומדמה אותם עם ספריות פופולריות כמו 'מטפלוטליב' ו'סוברן'. הופכת את לימודי פייתון לנדרשים מאוד בתחום מדע הנתונים.

לימודי Python – תמיכה במחשוב מקביל

פייתון תומכת במחשוב מקביל שבו ניתן להשתמש גם עבור Hadoop. כאשר ב- Python יש ספרייה בשם "Pydoop" המאפשרת לכתוב תוכנית MapReduce, ולעבד נתונים שנמצאים באשכול HDFS.

בנוסף, ישנן ספריות אחרות כמו 'Dask' ו- 'Pyspark' לעיבוד נתונים גדולים. לכן, Python יכולה לשמש עבור ביג דאטה, שפת פייתון מאפשרת לעבד אותם במהירות.
ובכלל מדריך פייתון מראה כי מדובר בשפה שהיא נהדרת לאימות רעיונות או מוצרים אפילו עבור חברות מבוססות, מאחר ויש לה מסגרות בדיקה מובנות רבות המכסות ניפוי באגים ותזרימי עבודה מהירים ביותר. וכי מצויים בה כלים ומודולים להקלת העבודה כמו סלניום וספלינטר.

שימוש ב-Python בבדיקות תוכנה QA

שפת פייתון משמשת גם פרויקטים קטנים, כי ניתן לבנות איתה יישומי GUI ושולחן עבודה, והיא עושה שימוש בספריה 'Tkinter' כדי לספק דרך מהירה וקלה ליצור יישומים.

פייתון גם משמשת לפיתוח משחקים וניתן לכתוב בה את הלוגיקה שמאחורי השימוש במודול 'pygame', הפועל אף במכשירי אנדרואיד.
לפייתון מגוון מסגרות לפיתוח אתרים, כשהמסגרות הפופולריות הן Django ,Flask ,Pylons וכו', ההופכות את הקוד להרבה יותר מהיר ויציב. חיפוש באינטרנט באמצעותה מאפשר להביא פרטים מכל מיני אתרים אחרים, לשימוש חוזר.

 

Python הכרחית לפיתוח AI

אם אתם בעניין של פיתוח בינה מלאכותית (AI). הרי לימודי פייתון מאוד יכולים לסייע לכם. ספריות כמו Keras ו- TensorFlow מאפשרות פונקציונליות של למידת מכונות. כמו כן, יש ספריות כמו openCv המסייע בראייה ממוחשבת או בזיהוי תמונות.
ובכלל, המאפיינים הניידים והניתנים להרחבה של פייתון מאפשרים לבצע פעולות חוצות שפות בצורה חלקה. פיתון נתמכת על ידי מרבית הפלטפורמות הקיימות כיום בתעשייה, החל מחלונות ללינוקס למקינטוש, סולאריס, תחנת Play, בין היתר. תכונות ההרחבה של פייתון מאפשרות לשלב ג'אווה כמו גם רכיבי NET, והפעלת ספריות C ו- C++.

פיתוח Databases בעולם בניית אתרים ואפליקציות Web

תחום פיתוח האתרים מציעה מגוון ספריות ומערכות בפייתון, לדוגמא Django או Flask. שימוש בכלים אלו הופך את תהליך הפיתוח להרבה יותר מהיר, קל יעיל.

כל משימה שמבצע מפתח PHP יכול מפתח בשפת פייתון לבצע בעשירית זמן במקרים רבים. בעקבות היעילות הזו יש משימות רבות בפיתוח אתרים ואפליקציות ווב שחייבים לדעת פייתון ברמה גבוהה.

שימוש נרחב ב-Python בתחום פיתוח אוטומציה

אוטומציה הוא תחום נוסף אשר מאוד מפותח מפותח ששפת פייטון לוקחת חלק מרכזי.
פיתוח אוטומציה למגוון מטרות ובין היתר פיתוח כלי בדיקות אוטומטיים הוא חלק חשוב מאוד ברוב הפרוייקטים המשמעותיים בהייטק כיום
אם אתם מתעניינים בתחום זה וחושבים על קריירה כמפתחי אוטומציה בודקי תוכנה QA ורוצים להתנסות בו או להתחיל לפתח פרוייקט חדש אז פייתון זו שפת התכנות שמתאימה לכם.

מסלולי הכשרה למקצועות הייטק הכי מבוקשים כיום:

קורס הייטק ממוקד


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group