איך לפתח קריירה בסייבר ואבטחת מידע? קריירה מתגלמת ב cyber security

עודכן לאחרונה: 12 אפריל, 2022

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

איך לפתח קריירה בתור אנשי סייבר ואבטחת מידע – כל מה שצריך לדעת

העולם נעשה יותר ויותר תלוי באינטרנט, במחשוב ובסלולרי שעוזרים לנו לבצע חלק גדול מהמשימות היומיומיות שלנו – נושא האבטחה הופך לבעל חשיבות גבוהה יותר. כתוצאה מכך, הביקוש לאנשי סייבר ואבטחת מידע גדל באופן פנומנלי בשנים האחרונות. אבטחת מידע זה תחום מרתק והוא אידאלי לאנשים שנהנים מאתגרים. במאמר הבא אנחנו נספר לכם מה זה אבטחת מידע ומדוע מדובר בבחירת קריירה נהדרת (ומתגלמת!). בנוסף, אתם תבינו מה היא החשיבות של התחום, מה תפקידו של איש הסייבר ומה מצפה לכם במהלך הלימודים.
בואו נצא לדרך.

מי הוא איש הסייבר? מה תפקידו של איש סייבר אבטחת מידע והאקינג?

אנשי סייבר אבטחת מידע והאקינג מתכננים ומיישמים פתרונות רשת מאובטחים שנועדו להגן מפני האקרים, התקפות סייבר ואיומים מתמשכים אחרים. הם עוסקים גם בבדיקה ובניטור של מערכת אלה, תוך כדי שהם מוודאים ללא הרף שכל הגנות המערכת מעודכנות ופועלות כראוי. בקורס סייבר ואבטחת מידע נלמדות באופן מעשי כל הטכנולוגיות הרלוונטיות על מנת שאיש הסייבר יוכל לספק הגנה איכותית ומקצועית לנכסים הדיגיטליים שתחת אחריותו.

מדוע אבטחת מידע כל כך חשובה?

אבטחת מידע חשובה לכולם, החל מגופים ממשלתיים, חברות גדולות ועד לבעלי עסקים קטנים, עובדים ואפילו אנשים פרטיים בבית.

אך מדוע אבטחת מידע חשובה עבור כל כך הרבה אנשים? כאמור חלק גדול מחיינו נמצא באינטרנט, בין אם זה דרך העבודה שלנו, מידע פיננסי שאנחנו מחזיקים, רשומות בריאות, צריכת חשמל, מה אנחנו לובשים, מתי אנחנו חוזרים הביתה, לאן אנחנו נוסעים, מתי ועוד. עם הנתונים הנכונים, מכונות יכולות לבנות פרופילים שמבינים אותנו יותר טוב ממה שאנחנו מבינים את עצמנו. זה מדגיש את חשיבות הידע בכל הנוגע לאבטחת המידע שלכם. הנתונים שלנו מתפשטים יותר מהר ולכן עלינו להגן עליהם, לקחת אחריות על השיתוף שלהם ולהבין את ההשלכות של זה.

כיום, יש חברות רבות שעובדות עם מערכות שאינן מוגנות מפני גורמים זדוניים ופריצה וגניבת נתונים היא רק עניין של זמן. עברייני רשת מכוונים לגורמים בהם האבטחה רופפת והנזקים שעשויים להיגרם לארגון, חברה או עסק עם פרצה כזו יכולים לנוע בין מאות אלפי שקלים ועד למיליונים. מעבר לכסף, פרצה באבטחת מידע עשויה לגרום לנזקים חברתיים, משברים דיפלומטיים ופגיעה במוניטין אישי ועסקי. הצורך להילחם בסיכוני הביטחון הללו מגבירים את הביקוש לתחום אבטחת המידע וכיום אין חברה או עסק שמוכנים לוותר על מחלקת סייבר.

מה הם תפקידיו של איש סייבר?

★הערכת צרכי אבטחה של ארגון/חברה וקביעת השיטות הטובות ביותר להגנה.

★תכנון, יישום, אחזקה, פיקוח ושדרוג של כל אמצעי האבטחה הדרושים להגנה על הנתונים, המערכת והרשתות של הארגונים.

★מענה לכל הפרות האבטחה לרשת ולמערכות הנלוות.

★פתרון בעיות מהיר בכל אירוע אבטחה.

★ביצוע בדיקות אבטחה באופן שגרתי.

★נקיטת אמצעי אבטחה המתאימים כדי להבטיח שמירה על בטיחות תשתית הארגון והנתונים הקיימים.

★ביצוע בדיקות וסריקות לזיהוי פגיעות ברשת ובמערכת.

★לסייע בכל חקירת פריצת אבטחה.

★טיפול במשימות ניהול יומיומיות שגרתיות כמו דיווח ושמירה על קווי תקשורת פתוחים עם המחלקות הרלוונטיות בארגון.

איך לפתח קריירה בסייבר ואבטחת מידע

למה כדאי להתחיל ללמוד קורס סייבר ואבטחת מידע?

1. דרישה גבוהה למומחים באבטחת מידע

כאמור השימוש באינטרנט גדל ברמה ניכרת בעשור האחרון. מהזמנת אוכל ועד לקניות, הזמנת טיפול ברכב, ניהול חשבון ואפילו ניהול בית חכם – הכול הפך להיות דרך האינטרנט. בעוד שמצד אחד, מהפכה טכנולוגית זו הוכיחה את עצמה כברכה, מצד שני, האינטרנט הפך לפגיע יותר להתקפות סייבר, מה שיצר צורך אינסופי באבטחת סייבר כדי להימנע מהונאות ופשע ברשת. אבטחת מידע הפכה לאחת מאפשרויות הקריירה הרווחיות ביותר כיום והביקוש לאנשי מקצוע בתחום אבטחת מידע גדל
בעזרת לימודי תעודה לקריירה בהייטק ניתן לפתח קריירה בתור אנשי סייבר גם אם אין לכם תואר במדעי המחשב.
תכנית הלימודים המעשית והממוקדת לדרישות התעשייה של מכללת רילטיים יכולה להכין אתכם באופן יסודי לקריירה בתחום הסייבר ואבטחת המידע.

2. עבודה שלא משעממת אף פעם

בשל אופיו הבלתי צפוי של העתיד, קריירה בתחום אבטחת מידע אינה יכולה להיות סטטית ומעופשת. מדובר בתחום שיאתגר אותך באופן קבוע. יהיו תמיד כישלונות בלתי צפויים בדיוק כמו תגליות מדהימות ומפתיעות. וודאות אחת היא שתוקפים ימשיכו לפתח טכניקות חדשות באופן קבוע ותפקידכם למצוא פתרונות יצירתיים ומותאמים לבעיות המתעוררות. בתור אנשי מקצוע בתחום אבטחת מידע, תוכלו לפתור חידות חדשות, להילחם בשדים חדשים ולתמוך בפעילויות חדשות באופן קבוע. אז אם אתם נוטים להשתעמם בקלות בגלל דברים שהם מונוטוניים, אל תדאגו, אבטחת מידע אף פעם לא משעממת!

3. שכר גבוה

כולנו יכולים להסכים ש'כסף גורם לעולם להסתובב'. העולם כבר הבין את החשיבות העצומה של אבטחת מידע, עם סיפורים בחדשות שמופיעים כמעט בכל שבוע על התקפות סייבר חדשות אין על כך שום עוררין. מול התקפות מקוונות, עסקים, ארגונים וגופים ממשלתיים מחפשים תמיד מומחים שיוכלו להגן על המערכות שלהם מפני פושעי סייבר – והם מוכנים לשלם משכורות גבוהות ולספק הדרכה ופיתוח. ישנן הזדמנויות נהדרות לכל מי שמתחיל קריירה בתחום אבטחת הסייבר:

  • משכורות באבטחת סייבר הן בעלות פוטנציאל צמיחה גדול יותר מאשר 90% מענפים אחרים
  • גובה המשכורת מבוסס על כישרון ולא על המין, הגיל או הניסיון שלכם (מתחיל ב-10 אלף ₪.)

לימודי סייבר – איך מתחילים ולמה לצפות?

מכללת Real Time ניתן ללמוד קורס סייבר ואבטחת מידע מומלץ באופן ממוקד ומעשי לפיתוח קריירה בהייטק,
במהלך מסלול הלימודים הסטודנטים יתמחו במגוון הטכנולוגיות שהכי רלוונטיות לדרישות התעשייה העכשוויות בתעשיית ההייטק
מבין הקורסים אשר מרכיבים את קורס סייבר ניתן למצוא:

המסלול הסייבר מתחלק לשני תחומי הלימוד הבאים:

לימוד תוכנה

כל כלי התוכנה הדרושים כדי לעצור האקרים כולל Python, יסודות ותכנות מתקדם, ניהול לינוקס, עבודה עם בסיס נתונים תוך שימוש ב- SQL, ידע מעמיק באבטחת רשת. זה כולל את הקורסים הבאים:

  • Linux Admin – הדרכה מקיפה למערכת Linux כולל ניהול קבצים וספריות, מנגנוני אבטחה של לינוקס, תכנון וכתיבה תוכנות SHELL במורכבות גבוהה ועוד.
  • Bash Scripting – בקורס זה תתחילו להעמיק וללמוד כיצד לכתוב סקריפטים של BASH באמצעות הכלים שרכשתם בלינוקס.
  • Python Basics Advanced – בקורס זה תלמדו כיצד לפתח תוכנה באמצעות שפת Python עם כל הכלים, הידע והטכניקות כך שבסיום תוכלו לפתח תוכנות מורכבות ברמה המקצועית ביותר. הקורס מחולק לשניים – שלב בסיסי ומתקדם.
  • Networking (CCNA) – קורס זה יתמקד בכל הנוגע לתקשורת ולהעברת מידע בין שני מחשבים, פרוטוקולים דומיננטיים בתעשייה LAN MAN WAN, וכן יעסוק גם ביישום TCPIP Stack ואפליקציות שקשורות להן.
  • Version Control – בקורס זה תכירו את מערכת ניהול גרסאות git, תבינו כיצד להשתמש בה על בסיס יומי ותדעו מהי הדרך המומלצת להשתמש בה (GitFlow). בנוסף, תרכשו כלים וטיפים לקידוד ופרודוקטיביות טובים יותר.
  • אבטחת סייבר – פתרון מלא לכל ההיבטים הידועים באבטחת סייבר, למעלה מ-10 קורסים שיאפשר לכם להבין כיצד לטפל בסוגים שונים של התקפות אבטחה ברשת, כולל ניתוח תוכנות זדוניות, חקירה, תגובה בזמן אמת, בדיקות ליישומי אינטרנט, ניידים, אבטחת מערכות IOS ולבסוף להכין אתכם לבחינת ה- CEH

אבטחת סייבר

פתרון מלא לכל ההיבטים הידועים באבטחת סייבר, למעלה מ-10 קורסים שיאפשר לכם להבין כיצד לטפל בסוגים שונים של התקפות אבטחה ברשת, כולל ניתוח תוכנות זדוניות, חקירה, תגובה בזמן אמת, בדיקות ליישומי אינטרנט, ניידים, אבטחת מערכות IOS ולבסוף להכין אתכם לבחינת ה-CEH

  • Cyber Security Fundamentals – קורס מבוא לעולם הסייבר שיעניק לכם את כל העקרונות הבסיסיים והחשובים ביותר שיש לעולם אבטחת המידע. בקורס זה תלמדו על התחום, מה תפקידו של איש הסייבר, מה הם שכבות הגנה, פרצות נפוצות ועוד.
  • Cyber Attack Infrastructure – בקורס זה תלמדו על סוגי התקפות סייבר כמו איסוף נתונים, "מניעת שירות", דחיית שירות, פישינג, התקפות סיסמה, הזרקת SQL, התקפת האדם שבתווך (MITM) ועוד.
  • SOC Analyst with SIEM – הקורס בוחן את חובותיו של אנליסט SOC, שימוש במקורות SIEM לזיהוי אירועים, שלבים של אירוע, כלים המשתמשים להגנה, אנטי וירוסים והזנת סיסמאות באופן הנכון ביותר.
  • Malware Analysis – תוכנות זדוניות עשויות להופיע במגוון דרכים: וירוסים, תוכנות ריגול, סוסים טרויאנים ועוד. הפונקציות שלהם עשויות להיות שונות מעט, אבל כולם שואפים לאוסף מידע על המשתמש ללא ידיעתו או הרשאתו. במהלך הקורס נתמקד בכל אלה.
  • Forensics Investigation & Incident Response – זיהוי עבירות סייבר כמו תוכנות זדוניות ואירועי חדירה. תגובת אירוע מתייחסת לתגובה שמתרחשת כאשר מזוהה האירוע. קורס זה מלמד כיצד לנהל חקירות והגדרת תוכניות תגובה והתאוששות מאירועי אבטחה ברשת.
  • Penetration testing – תלמדו כיצד לבצע בדיקות חדירה לצורך איתור ואבטחת נקודות תורפה של פרטים רגישים מהרשת. בקורס נלמד את כל סוגי הבדיקות וכיצד תוכלו לבחון את הנזקים הפוטנציאלים שעלולים להיגרם במקרים של מתקפה וחדירה.
  • Mobile Security – הקורס נועד ללמד את כל השיטות שנועדו להגן על מידע רגיש שמאוחסן בסמארטפונים, טאבלטים, מחשבים, ניידים וכו'.
  • IOT & Embedded Systems Security – אבטחת מידע מערכות משובצות הפכה לדאגה עיקרית עם המהפכה הדיגיטלית. בקורס זה תלמדו בשיטות למנוע פריצה למערכות מוטמעות.

ייעוץ ללימוד סייבר – בואו ללמוד ולעבוד אתנו

יש לכם עוד שאלות קורס סייבר ואבטחת מידע? לגבי מוזמנים ליצור אתנו קשר. מלאו את הפרטים שלכם ונציגנו ידאגו לחזור אליכם בהקדם, או התקשרו אלינו –

לייעוץ אודות לימודי סייבר ופיתוח קריירה באבטחת מידע צרו אתנו קשר בטופס המצורף ↓


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group